info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی در آمریکا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی آمریکا

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا را دارند، باید درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مد نظر خود ارسال کنند. البته می‌بایست قبل از ارسال درخواست، اپلیکیشن فی دانشگاه را پرداخت کنند و قطعا هزینه زیادی برای فرد خواهد داشت. دانشگاه‌هایی وجود دارند که بدون اپلیکیشن فی می‌توان درخواست خود را ارسال نمود. در این مطلب سعی داریم دانشگاه‌های برتر آمریکا بدون اپلیکیشن فی را برای شما لیست کنیم.

معرفی انواع ویزا آمریکا

نکات مهم مهاجرت به آمریکا

اپلیکیشن فی به چه معناست؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اپلیکیشن فی چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت: افرادی که قصد پذیرش از طرف دانشگاه‌ها را دارند به اپلیکیشن فی نیازمندند؛ زیرا یکی از مهم‌ترین کارها در اپلای دانشگاه، پرداخت اپلیکیشن فی است. به عبارتی دیگر دانشجوها باید هزینه‌ای را برای ارزیابی و روند پذیرش در دانشگاه، به دانشگاه بپردازند.

فرد ابتدا باید نامه درخواست پذیرش را به صورت آنلاین در سایت دانشگاه مورد نظر، پر کند؛ سپس مبلغ اپلیکیشن فی را پرداخت نمایید. در این فرم آنلاین، اطلاعاتی چون هویت، رزومه تحصیلی، رزومه شغلی، علایق پژوهشی، نمرات آزمون‌های زبان، ترم مورد نظر دانشجو برای آغاز تحصیل، اسکن مدارک تحصیلی و… از فرد درخواست می‌شود.

هزینه‌ای که فرد بابت پذیرش در دانشگاه می‌پردازد، تنها مختص به بررسی مدارک دانشجویان نمی‌شود. در واقع این هزینه صرف کارهایی چون پاسخ به سوالات دانشجوها، بهینه‌سازی فرم درخواست، برگزاری جلسه‌های آنلاین و… می‌شود. لازم به ذکر است که هزینه اپلیکیشن فی تنها برای اپلای دو یا سه رشته قابل قبول نیست و اگر فردی قصد تحصیل در رشته‌های دیگر را داشته باشد باید مبلغ اضافه‌تری را پرداخت کند.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

لیست دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی آمریکا

در کشور آمریکا بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسه‌های کالج با رتبه بسیار بالا و عالی وجود دارند که درخواست پذیرش کالج را به صورت کاملا رایگان پردازش می‌کنند. هزینه درخواست پذیرش کالج همچنین تحصیل در کالج بسیار گران هست؛ از این رو لیستی از دانشگاه‌ های بدون اپلیکیشن فی آمریکا در زیر آورده شده است که می‌توان برای تحصیل به این دانشگاه‌ها مراجعه کرد:

  • Boston University
  • Michigan Technological University
  • Indiana State University
  • University of Dayton
  • Eastern University
  • University of New Haven
  • University of Washington
  • University of Huston
  • Northwestern University

ویو کردن اپلیکیشن فی آمریکا

در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا، حتی دانشگاه‌هایی که هزینه بالایی را از دانشجو دریافت می‌کنند، شرایطی وجود دارد که دانشگاه می‌تواند از دریافت اپلیکیشن فی توسط دانشجو صرف نظر کند، که به آن ویو کردن اپلیکیشن فی می‌گویند و باید مکاتباتی برای پذیرش صورت بگیرد. شرایطی که می‌توان هزینه اپلیکیشن فی را ویو کرد، به شرح زیر است:

  1. وضعیت درآمد فرد و خانواده‌اش بسیار کم باشد.
  2. سخت بودن انتقال
  3. وجود تحریم
  4. پرداخت هزینه‌ها به دلار
  5. وجود شرایط اقتصادی بد در کشور

چگونگی ویو کردن اپلیکیشن فی و نکات لازم آن

افرادی که یکی از شرایط‌ ویو کردن اپلیکیشن فی را دارند، ابتدا باید به دانشگاه مورد نظرشان ایمیلی ارسال کنند و با استاد خود موضوع را در میان بگذارند. اگر فرد به بخش‌های غیر مرتبط دانشگاه ایمیل بزند ممکن است ایمیل را بررسی و پیگیری نکنند؛ از این رو باید دقت لازم را داشته باشید.

ایمیل زدن برای ویو کردن اپلیکیشن فی را به لحظات پایانی دانشگاه برای اپلای، نیندازید؛ زیرا پرداخت نکردن هزینه اپلیکیشن فی تنها به تعدادی از دانشجوها تعلق می‌گیرد و بسیار محدود است.

به هنگام ایمیل زدن و ذکر دلیل خود برای ویو کردن اپلیکیشن فی، بسیار جدی باشید و چنان خود را نشان دهید که آن دانشگاه برای شما بسیار مهم است و قصد اپلای در آنجا را دارید؛ همچنین دلیلی که برای ویو کردن اپلیکیشن فی ذکر می‌کنید باید خیلی قانع‌کننده باشد و بتواند احساس و انگیزه شما را به استاد مربوطه برساند. به طور کلی اگر مکاتبات لازم برای پذیرش انجام شد و استاد مربوطه جواب مثبت را اعلام کرد، ایمیل را باید برای اپلیکیشن فی ارسال کنید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

هزینه پرداختی اپلیکیشن فی آمریکا

مبلغی که فرد باید بابت اپلیکیشن فی دانشگاه به کالج بپردازد بستگی به دانشگاهی دارد که فرد به آن درخواست پذیرش داده است؛ همچنین دانشگاه‌هایی که از نظر رتبه و سطح علمی بالاتر هستند مبلغی بیشتری را برای اپلیکیشن فی دریافت می‌کنند.

به طور معمول هزینه‌ای که فرد باید برای اپلیکیشن فی دانشگاه پرداخت کند، مبلغی حدود ۵۰ الی ۱۵۰ دلار آمریکا هست. شایان ذکر است اگر پرونده پذیرش شما از سمت دانشگاه رد شود، مبلغی که برای اپلیکیشن فی دانشگاه پرداخت نموده‌اید به شما عودت داده نمی‌شود.

سخن پایانی

قطعا افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا را دارند از هزینه‌هایی که باید پرداخت کنند، خبر دارند. هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه در آمریکا بالا است و بعضی افراد توانایی پرداخت آن را ندارند؛ از این رو باید درخواست پذیرش خود را به دانشگاه‌هایی ارسال نمایند که رایگان و بدون هیچ هزینه‌ای آن‌ها را ثبت نام کند. در این مطلب لیستی از دانشگاه‌های بدون اپلیکیشن فی در آمریکا آورده شده است که مطابق با رشته و نظر خود می‌توانید به یکی از آن‌ها درخواست پذیرش خود را بدون پرداخت هیچ مبلغی، ارسال کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
30 نوامبر 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp