info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز درباره مهاجرت به مجارستان را بدانید

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان به روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. متقاضیان از سراسر دنیا می‌توانند برای تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت کنند و اقامت قانونی آن را دریافت کنند. در این مقاله قصد داریم رایج‌ترین سؤالاتی که معمولاً توسط متقاضیان سفر به مجارستان مطرح می‌شوند را پاسخ دهیم. برای آشنایی بیشتر با شرایط مهاجرت به مجارستان تا انتها با ما همراه باشید.

کشور مجارستان را بهتر بشناسید

کشور مجارستان یکی از کشور‌های دموکراتیک اروپایی است که حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده است. این کشور به دلیل جاذبه‌های طبیعی زیبایی که دارد یکی از محبوب‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. مجارستان در بخش مرکزی اروپی قرار دارد و با کشور‌هایی از جمله چکسلواکی، رومانی، اوکراین، اتریش، اسلوونی و کرواسی هم مرز است. از ویژگی‌های جذاب این کشور می‌توان به فضای سرسبز و حاصلخیز، باغات میوه و…. اشاره کرد. زبان رسمی این کشور مجاری است و ۹۸ مردم این کشور به این زبان صحبت می‌کنند.

بهترین شهر‌های مجارستان برای مهاجرت در سال ۲۰۲۰

بهترین شهر‌های مجارستان برای مهاجرت کدامند؟ این سؤال معمولاً به کرات بین کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند مطرح می‌شود. چنانچه شما هم قصد دارید به این کشور سفر کنید می‌توانید یکی از شهر‌های این کشور را بسته به نوع مهاجرت خود انتخاب کنید و از امکانات آن لذت ببرید.

  1. شهر بوداپست مجارستان به عنوان پایتخت این کشور شناخته شده است. این شهر به دلیل قدمت بسیار بالایی که دارد توجه بسیاری از مهاجرین را به خود جلب کرده و مقصد اصلی اکثر آن‌ها است. شهر بوداپست مجارستان یکی از زیباترین شهر‌های این کشور بوده و از امکانات رفاهی بسیار بالایی برخوردار است.
  2. شهر دبرسن یکی دیگر از شهر‌های این کشور است که به دلیل وجود دانشگاه‌های معروف و معتبر، از بهترین شهر‌های این کشور برای مهاجرت به حساب می‌آید. با مهاجرت به این شهر می‌توانید از دیدنی‌ها و پارک‌های شهر لذت ببرید.
  3. مهم‌ترین شهر کشور مجارستان شهر سگد است که به دلیل برخورداری از طراحی بسیار جذاب، انتخاب اکثر مهاجران جوان می‌باشد. سگد در مقایسه با سایر شهر‌های مجارستان بسیار زیبا بوده و مانند یک الماس می‌درخشد. ناگفته نماند که هزینه زندگی در این شهر کمی بالاست و بیشتر مناسب افرادی خواهد بود که برای سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت می‌کنند.
  4. یکی دیگر از شهر‌های مجارستان شهر می‌شکولتس است که به دلیل فضای گردشگری بسیار زیبایی که دارد، مقصد اصلی توریست‌های این کشور به شمار می‌رود. در صورتی که به این کشور مهاجرت کردید توصیه می‌کنیم حتماً از شهر زیبایی می‌شکولتس دیدن نمایید و جاذبه‌های دیدنی آن را فراموش نکنید.

در مجارستان به بهترین شکل ممکن تحصیل کنید

کشور مجارستان یکی از کشور‌های پیشرفته اروپایی است که هر دانشجویی آرزو دارد تحصیلات خود را در آن ادامه دهد. یکی از راه‌های مهاجرت به کشور مجارستان تحصیل در این کشور است. دانشجویان می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی، به صورت قانونی به این کشور سفر کنند و در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهند. دانشجویان بین‌المللی پس از فارغ التحصیلی می‌توانند برای خود در این کشور کار تمام وقت پیدا کنند و پس از مدتی ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نمایند.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

راه‌های مهاجرت به مجارستان

قبل از بررسی شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به مجارستان لازم است با راه‌های سفر به این کشور نیز آشنا شوید. در ادامه به بررسی روش‌های مهاجرتی مجارستان خواهیم پرداخت.

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

یکی از روش‌های قانونی و نسبتاً آسان برای مهاجرت به مجارستان، روش تحصیل در مجارستان و اخذ ویزا تحصیلی است. متقاضیان با استفاده از این روش می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند و در نهایت اقامت دائمی این کشور را دریافت نمایند.

برای تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان می‌بایست به سه زبان انگلیسی، آلمانی و مجاری نیز مسلط باشید. از مزیت‌های تحصیل در این کشور می‌توان به هزینه پایین زندگی و کیفیت بالای آموزش‌ها اشاره کرد.

مهاجرت کاری به مجارستان

یکی از روش‌های مهاجرت به مجارستان پیدا کردن کار معتبر در این کشور است. برای اینکه بتوانید ویزای کاری کشور مجارستان را دریافت کنید لازم است شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کرده و سپس برای کارفرما درخواست ارسال نمایید. کارفرما درخواست شما را در کشور مجارستان و سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا اگهی می‌کند؛ در صورتی که در طول شش ماه، هیچ نیروی کار مناسب برای این کار پیدا نشود، متقاضی می‌تواند برای این کار قرارداد کاری ببندد و به این کشور سفر نماید.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

یکی از روش‌های رایج برای مهاجرت به مجارستان، سرمایه‌گذاری در این کشور است. کشور مجارستان از اقتصاد فعال و پویایی برخوردار است؛ به همین دلیل بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به مجارستان ازدواج با تبعه و شهروند مجارستانی است. متقاضیان از این طریق می‌توانند به این کشور سفر کنند و اقامت این کشور را به صورت دائمی دریافت نمایند. لازم به ذکر است که اخذ اقامت زمانی امکان‌پذیر است که فرد بتواند واقعی بودن ازدواج و علاقه خود را به همسر خویش اثبات کند. در ضمن در این روش نیاز است که ازدواج این دو فرد به صورت رسمی در دفاتر رسمی کشور ثبت شود.

مهاجرت به مجارستان از طریق همراه

یکی از روش‌هایی که ممکن است به گوشتان خورده باشد، اخذ ویزای همراه در کشور مجارستان است. متقاضیانی که از طریق روش‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت می‌کنند می‌توانند پس از مدتی، برای همراهان خود از جمله همسر، خانواده یا فرزند خود دعوت‌نامه ارسال کرده و برای آن‌ها نیز ویزای مجارستان را دریافت کنند.

 

ویزای مجارستان و شرایط آن

برای این که بتوانید ویزای کشور مجارستان را به صورت قانونی دریافت کنید باید از برخی شرایط نیز برخوردار باشید. در ادامه شرایط اخذ ویزای مجارستان را معرفی می‌کنیم:

تمکن مالی: مهم‌ترین شرط اخذ ویزا کشور مجارستان داشتن تمکن مالی است در واقع فردی که می‌خواهد به این کشور مهاجرت کند باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشد. ناگفته نماند که بخشی از این مبلغ برای ضمانت نامه طور گروهی نیز کسر خواهد شد.

گردش حساب: یکی از شرایط دریافت ویزای مجارستان، گردش حساب سه ماه آخر متقاضی است. منظور از این شرط این است که متقاضی باید از حساب خود استفاده کند و هر از گاهی تراکنش‌های مالی نیز در حسابش اتفاق بیفتد.

اقدام به صورت طور گروهی: با توجه به اینکه تعداد مهاجرین ایرانی افزایش پیدا کرده است، دولت مجارستان تصمیم گرفته اخذ ویزا را به صورت تور گروهی اعطا نماید. با وجود این شرط کسانی که به صورت یک نفره برای دریافت ویزا اقدام می‌کنند شانسی برای اخذ ویزا نخواهند داشت.

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به مجارستان

مردم مجارستان به زبان انگلیسی، مجاری و آلمانی صحبت می­کنند. در صورتی که قصد دارید در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید باید بتوانید این سه زبان را به صورت کامل یاد بگیرید تا در طول دوره تحصیلی با مشکل خاصی مواجه نشوید.

آخرین آمار از هزینه‌های مهاجرت به مجارستان

همانطور که اشاره شد یکی از شرایط و روش های مهاجرت به مجارستان در 2022،  اقدام به صورت گروهی است. طبق این آمار به دست آمده هزینه مهاجرت به این کشور در قالب تور حساب می‌شود. در این صورت هزینه‌های بین افراد تقسیم شده و نیازی به پرداخت جداگانه بابت ویزا نخواهد بود.

برای مهاجرت به مجارستان چه مدارکی مورد نیاز است؟

مهاجرت به مجارستان مانند سایر کشور‌های دیگر به مدارک ترجمه شده رسمی نیاز دارد. البته برای سفر به این کشور نیازی به تأییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه مجارستان نیست. فقط کافی است که مدارک دارای مهر دارالترجمه باشند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای مجارستان عبارتتند از:

  • فرم درخواست ویزای مجارستان
  • گذرنامه فعلی متقاضی به همراه کلیه گذرنامه‌های قبلی
  • دو قطعه عکس ۳. ۵x۴. ۵
  • گردش حساب و تمکن مالی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • بیمه مسافرتی و واچر هتل
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل (برای محصلان)
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • ارائه مدارک شغلی

هزینه‌های زندگی در مجارستان

کشور مجارستان یکی از بهترین کشور‌های اروپایی برای زندگی است که برای مهارجرت به آن باید از تمکن مالی نیز برخوردار باشید. کسی که قصد دارد در این کشور زندگی کند باید بتواند انواع هزینه‌ها از جمله اجاره ماهیانه آپارتمان، هزینه خوراک و پوشاک، هزینه حمل و نقل و… را پرداخت نماید. هزینه زندگی در این کشور چندان ارزان نیست اما در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی از جمله انگلستان بسیار ارزان است و گزینه مناسبی برای مردم ایران خواهد بود.

بهترین مشاغل در مجارستان کدامند؟

یکی از راه های مهاجرت به مجارستان پیداکردن کار مناسب و درآمدزایی در این کشور است. در ادامه لیستی از بهترین و پردرآمدترین شغل‌های مجارستان را معرفی خواهیم کرد.

  • دکتر
  • قاضی
  • وکیل
  • مدیر بانک
  • مدیر ارشد اجرایی
  • مدیر ارشد مالی
  • متخصص ارتودنسی
  • استاد دانشگاه
  • خلبان
  • مدیر بازاریابی

 

جمع‌بندی

مجارستان یکی از کشور‌های اروپایی است که به دلیل شرایط مساعدی که دارد افراد زیادی از سراسر دنیا برای مهاجرت به آن اقدام می‌کنند. در حال حاضر متقاضیان می‌توانند از روش‌های مختلفی از جمله تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری، ازدواج و …. نیز به این کشور سفر کنند و به صورت قانونی اقامت آن را دریافت نمایند. در این مقاله به بررسی کامل شرایط و هزینه ها در مجارستان سال 2022 پرداختیم. به کمک این مقاله می‌توانید یکی از روش‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و به این کشور سفر نمایید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
24 فوریه 2017

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp