info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز درباره مهاجرت به فرانسه را بدانید

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجرت به فرانسه

کشور فرانسه از جمله کشورهای توسعه یافته است که اغلب افراد به دلایل مختلف این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. لازم به ذکر است افرادی که قصد اقامت در این کشور را دارند قبل از اقدام باید شناخت کامل و درست در رابطه با این کشور و شرایط زندگی در آن داشته باشند‌. اگر تا پایان مطلب با ما همراه باشید، همه چیز را درباره مهاجرت به فرانسه خواهید دانست.

کشور فرانسه را بهتر بشناسید

کشور فرانسه به عنوان دومین کشور پر جمعیت در اتحادیه اروپا شناخته شده و حدود ۶۷ میلیون جمعیت دارد. در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگ و هنر می‌توان گفت فرانسه از جمله کشورهای تاثیر‌گذار است. این کشور از نظر استانداردهای زندگی، تحصیلی، بهداشت و آزادی بسیار ایده‌آل و مناسب برای زندگی خواهد بود.

فرانسه جزء کشورهای موسس سازمان ملل متحد و جزء ۵ عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز است. با توجه به محبوبیت این کشور و استقبال مردم برای مهاجرت لازم است شرایط و روش‌های مهاجرت به فرانسه را به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین راه را برای اقامت انتخاب کنید.

بهترین شهرهای فرانسه برای مهاجرت

برخی از شهرهای فرانسه به دلیل موقعیت فرهنگی، تفریحی و… از ویژگی‌ها و امکانات بهتر و بیشتری برخوردار هستند. همین موضوع آن‌ها را نسبت به شهرهای دیگر این کشور متمایز می‌کند. بهترین شهرهای فرانسه برای مهاجرت از این قرار است.

پاریس

پاریس به عنوان مهم‌ترین و در واقع پایتخت کشور فرانسه از جمله مراکز فرهنگی و تجاری دنیا به شمار می‌رود. در حال حاضر پاریس به عنوان یک کلانشهر پراکنده جزء بزرگ‌ترین مناطق اروپا است. صرف نظر موقعیت جغرافیایی و تجاری، این شهر زیبایی‌ها و مکان‌های دیدنی زیادی دارد.

لیون

یکی دیگر از شهر‌های مهم فرانسه شهر لیون است که با توجه به جاهای دیدنی و زیبایی که دارد انتخاب مناسبی برای زندگی خواهد بود. این شهر از نظر جغرافیایی نیز از شرایط مناسبی برخوردار است و از لحاظ ورزشی نیز در سطح بالایی قرار دارد. از این شهر پر جاذبه به عنوان پایتخت غذای فرانسه یاد می‌شود. اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید شهر لیون را بین گزینه‌های مورد نظر حتما قرار دهید.

بوردو

بوردو نیز یکی از بهترین و مهم‌ترین شهرهای فرانسه است که از زمان روم باستان به شهر بندری شهرت یافت. این شهر در قرن هیجدهم پیشرفت چشم‌گیری در این زمینه داشت و روز به روز پر رونق‌تر شد. در این شهر انبوهی از ساختمان‌های نئوکلاسیک به چشم می‌خورد.

در فرانسه به بهترین شکل ممکن تحصیل کنید

افرادی که قصد مهاجرت دارند در فرانسه را دارند باید بدانند که شرایط مناسبی برای تحصیل در دوره‌ها و رده‌های متفاوت سنی فراهم است. دانشگاه‌های مختلف فرانسه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری آماده پذیرش دانشجویان است. افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید توجه داشته باشند که آموزش در دانشگاه‌های فرانسه به زبان رسمی کشور یعنی فرانسوی خواهد بود.

راه‌ های مهاجرت به فرانسه

راه‌های مختلف و متعددی برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد. با توجه به شرایط و موقعیت فرد می‌توان یکی از این روش‌ها را انتخاب کرد؛ بنابراین برخی از راه‌های مهاجرت به فرانسه بدین شرح است:

مهاجرت از طریق ازدواج

از جمله شرط‌های مهاجرت از طریق ازدواج این است که همسر فرد باید مقیم کشور فرانسه باشد. البته باید ازدواج فرد رسمی و مدت زیادی نیز از آن گذشته باشد. برای مهاجرت و اقامت با این روش باید مدارک و اسناد کافی و مورد نیاز را ارائه دهید.

مهاجرت از طریق کار

در صورت انتخاب این راه برای مهاجرت لازم است یک کارفرمای فرانسوی درخواست کار برای شما ارسال کند و به عنوان اسپانسر برای مهاجرت شما عمل می‌کند. البته برای مهاجرت کاری باید از تخصص و مهارت کافی داشته باشید. ناگفته نماند که این روش برای مهاجرت از شرایط خاصی برخوردار است که برای افراد ایرانی چندان ساده و راحت نیست.

مهاجرت تحصیلی

یکی از امن‌ترین راه‌های مهاجرت به فرانسه تحصیل در این کشور خواهد بود. در واقع این کشور برای مهاجرت دانشجویان بین‌المللی یکی از به صرفه‌ترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. حدود ۱۴ دانشگاه در کشور فرانسه رتبه زیر ۵۰۰ را در رنکینگ جهانی دارند. افرادی که به قصد تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند می‌توانند از دانشگاه‌ها و کالج‌ها با بهترین کیفیت آموزشی و تسهیلات زیاد برخوردار شوند.

 

خود حمایتی فرانسه

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به فرانسه خود حمایتی یا همان داشتن تمکن مالی است. افرادی که دارای شرایط مناسب مالی باشند با مهاجرت و اقامت از این طریق می‌توانند از امکانات مختلف کشور فرانسه نظیر حق رانندگی، دریافت وام و اقامت بلند مدت و دائم برخوردار شوند. شرط مهم مهاجرت به روش خود حمایتی اثبات توانایی زندگی در فرانسه و داشتن تمکن مالی است. در این روش ابتدا متقاضی اقامت یک ساله را دریافت می‌کند و سال به سال این اقامت قابل تمدید خواهد بود. بعد از مدت ۵ سال امکان اخذ اقامت دائم برای فرد به مدت ۱۰ سال محیا می‌شود.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ویزای فرانسه و شرایط آن

دریافت ویزای فرانسه کار چندان دشواری نخواهد بود. افرادی که دارای تمکن مالی، گواهی اشتغال به کار، سند ملکی و برنامه سفر یا دعوت نامه هستند شرایط لازم را برای دریافت راحت‌تر ویزا دارند. البته لازم است بدانید که حتی در صورت داشتن تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز برای سفر به فرانسه در نهایت این سفارت است که درباره نتیجه نهایی تصمیم می‌گیرد.

لازم به ذکر است که اگر فرد یک مرتبه مبلغ زیادی مثلا ۳۰۰ میلیون را با هدف زیاد شدن تمکن مالی به حساب خود واریز کند؛ افسران ویزا آن را مورد بررسی قرار می‌دهند و اگر مشخص نشود این پول از کجا وارد حساب شده، بدون هیچ شکی درخواست فرد از طرف افسران ویزا رد می‌شود. مدارکی نیز برای اخذ ویزا لازم است شامل:

  • ارائه دعوت نامه
  • اصل و ترجمه اسناد ملکی و سند ازدواج
  • بیمه مسافرتی
  • ۲ قطعه عکس
  • فرم درخواست ویزا
  • گردش حساب و تمکن مالی

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به فرانسه

سیستم آموزشی در تمامی کشورهای دنیا با توجه به قوانین هر کشور متفاوت خواهد بود؛ بنابراین برای تحصیل و حتی زندگی در کشور فرانسه باید تمامی مدارک افراد ترجمه شوند. بعد از ارائه ترجمه مدارک سفارت فرانسه آن‌ها را تایید کرده و بر مدارک کپی یا اصل مهر تایید می‌زند.

مدارکی همچون سند ازدواج، سند طلاق، گواهی سوء پیشینه، شناسنامه و… باید به تایید سفارت فرانسه برسد.‌ هنگام رفتن به سفارت فرانسه برای درخواست ویزا، تهیه و ارائه مدارکی که به آن‌ها اشاره خواهد شد الزامی خواهد بود.

  • گذرنامه
  • اصل مدرک اشتغال
  • ۲ قطعه عکس
  • کپی ویزا گذشته
  • اصل گواهی حساب بانکی
  • اصل سند‌های ملکی
  • ارائه اصل گواهی اشتغال به تحصیل و ترجمه آن
  • گواهی بیمه

آخرین آمار از هزینه های مهاجرت به فرانسه

طبق آخرین آمار اگر زمان رفتن به سفارت برای فرد اهمیتی نداشته باشد، می‌تواند بعد از ۴۵ روز کاری به سفارت مراجعه کند و مبلغی حدود ۴۰۰ یورو را برای ویزا خود بپردازد. اما اگر فرد برای ویزای فوری فرانسه اقدام کند، باید مبلغی حدود ۵۰۰ یورو بپردازد. البته این هزینه‌ها فقط برای درخواست ویزا و مدارک لازم برای گرفتن ویزا است.

پرداخت هزینه‌های صندوق سفارت به عهده متقاضی بوده که باید آن را پرداخت کند. اما به طور کلی افرادی که قصد مهاجرت دارند برای بررسی کامل شرایط و هزینه‌ها در فرانسه بهتر است با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

برای مهاجرت به فرانسه چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای مهاجرت به فرانسه ابتدا باید ویزای این کشور را دریافت کنید، برای دریافت ویزا علاوه بر تکمیل فرم درخواست ویزا مدارکی نیز مورد نیاز خواهد بود که باید آن‌ها را تهیه کنید. این مدارک عبارتند از:

  • اصل و ترجمه سند ازدواج
  • اصل و ترجمه اسناد ملکی
  • یک قطعه عکس رنگی 5*3 در 5*4
  • برگه اشتغال به کار
  • در صورت نداشتن سن قانونی ارائه رضایت‌ نامه والدین الزامیست
  • ارائه اصل پاسپورت و کپی آن
  • ارائه اصل و کپی ویزاهای قبلی
  • ارائه مدرک بیمه خدماتی درمانی بین‌المللی
  • مدارک بیمه تامین اجتماعی و فیش حقوقی و مدارک مالی، هویتی خود را ترجمه کنید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

هزینه های زندگی در فرانسه

به طور کلی میانگین هزینه‌های زندگی در فرانسه بالاست و پاریس پایتخت این کشور جزو گران‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود. در واقع افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند باید به خوبی با هزینه‌های این کشور آشنایی داشته باشد. این هزینه‌ها برای خانواده چهارنفره بدون اجاره خانه حدود ۳۰۰۰ یورو و برای یک فرد مجرد بیش از ۸۰۰ یورو خواهد بود.

البته این هزینه‌ها برای اجاره خانه می‌تواند بنا بر شهر محل زندگی و شرایط و موقعیت موجود متفاوت باشد. هزینه خورد و خوراک نیز برای یک نفر ماهیانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو برآورد شده است. هزینه قبوض و مخارج اولیه در بهترین حالت ممکن برای یک خانواده تقریبا پر جمعیت از ۱۴۰ تا ۲۰۰ یورو خواهد بود.

بهترین مشاغل در فرانسه کدامند؟

در کشور فرانسه برخی شغل‌ها هستند که به دلیل دستمزد بالایی که دارند جزء پر درآمدترین و بهترین مشاغل در فرانسه به شمار می‌روند. در این کشور بهترین دستمزدها شامل اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها، کارگزاران بورس، پزشکان و مقامات بلند پایه دولتی خواهد شد. علاوه بر مواردی که اشاره شد برخی مشاغل دیگر نیز وجود دارند جزء شغل‌های پر درآمد در این کشور محسوب می‌شود. این مشاغل عبارتند از:

  • خلبان هواپیما ۸۸ هزار یورو
  • افسر پلیس ۷۴ هزار یورو
  • مشاور مالی ۷۴ هزار یورو
  • مدیر بازاریابی ۷۳۲ هزار یورو
  • متخصص بیگ دیتا ۱۴۰ هزار یورو
  • برنامه نویس ۱۳۰ هزار یورو
  • متخصص امنیت اطلاعات ۱۲۵ هزار یورو
  • مدیر فناوری ۱۲۰ هزار یورو
  • کارمندان دولت ۱۰۰ هزار یورو

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که بیان شد و شناختی که در رابطه با کشور فرانسه و موقعیت و شرایط آن برای مهاجرت پیدا کردید، انتخاب این کشور برای اقامت و اقدام به مهاجرت از طریق راه‌های مختلفی که وجود دارد بهتر و راحت‌تر صورت خواهد گرفت.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

 

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
24 فوریه 2017

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp