info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز درباره مهاجرت به سوئیس را بدانید

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
مهاجرت به سوئیس

مهاجرت همواره برای افراد مختلف مورد توجه قرار گرفته و بر اساس نیاز و هدف خود یکی از کشورها را برای این منظور انتخاب می‌کنند. سوییس یکی از کشورهایی است که شرایط مناسبی برای مهاجران افراد فراهم کرده است که از طریق مختلف می‌توان برای مهاجرت به این کشور اقدام کرد. البته لازم است که اطلاعات لازم را در این رابطه داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید. اگر این سوال برای شما به وجود آمده که چگونه به سوئیس مهاجرت کنم؟ بهتر است با ما همراه باشید؛ چرا که در این مطلب قصد داریم همه چیز درباره مهاجرت به سوئیس را برای شما بیان کنیم.

کشور سوئیس را بهتر بشناسید

سوئیس یکی از کشورهای اروپای غربی به شمار می‌رود که با کشورهای اقتصادی مثل اتریش، ایتالیا، آلمان و… همسایه خواهد بود؛ همچنین این کشور جزو کشورهای اعضای اتحادیه اروپا و اعضای انجمن تجارت آزاد در اروپا FATA است. سوئیس را یک کشور لوکس و ثروتمند می‌توان دانست و واحد پول آن‌ها یورو و فرانک است. این کشور زیبا و دیدنی جمعیتی بالغ بر ۷۵۰۰۰۰۰ نفر دارد و زبان رسمی آن‌ها رومانیایی، آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی است. 

نکته قابل توجه این است که به دلیل وجود چندین زبان رسمی در این کشور ملیت‌های مختلفی در این کشور قرار دارند که به راحتی در ان جا زندگی می‌کنند. سوئیس یکی از کشورهایی است که از مزیت‌های فراوانی برخوردار است؛ به همین دلیل اغلب این کشور را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. با توجه به این که انواع روش‌های مهاجرت به سوئیس وجود دارد برای هر کدام از ان‌ها شرایط مناسبی وجود خواهد داشت که فرد متقاضی بر اساس شرایط زندگی خود می‌تواند آن را انتخاب کند.

بهترین شهرهای سوییس برای مهاجرت در سال 2023

سوئیس به عنوان یک کشور زیبا بهترین مقصد مهاجرتی برای دریافت ویزای کار و زندگی در اروپا محسوب می‌شود. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید ابتدا باید یکی از شهرهای آن را برای زندگی انتخاب کنید. معمولا شهر‌های بزرگ این کشور به دلیل موقعیت و شرایط بهتر و مناسب‌تری که دارند بیشتر مورد توجه مهاجران قرار می‌گیرند؛ اما شهرهای کوچک آن نیز می‌توانند محیط و شرایط آرامبخش را برای زندگی فراهم کنند. به برخی از بهترین شهرهای سوئیس برای مهاجرت در سال 2023 اشاره خواهیم کرد.

ژنو Geneva

ژنو در واقع دومین شهر بزرگ سوئیس است اما برخلاف تصور افراد که فکر می‌کنند اولین شهر این کشور می‌تواند به عنوان بهترین شهر برای زندگی و کار معرفی شود؛ ژنو از نظر موقعیت مناسبی که دارد به عنوان اولین و بهترین شهر سوئیس شناخته شده است. جمعیت این شهر حدود ۲۰۳۸۵۶ نفر اعلام شده که حدودا و زبان رسمی شهروندان آن فرانسوی بوده اما به دلیل وجود گردشگران و مهاجران زیادی که به آن جا می‌روند به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند. ژنو علاوه بر این که دریاچه‌ها و طبیعت بکر و زیبایی دارد مقر سازمان‌های مختلف جهانی از جمله سازمان بهداشت جهانی WHO و سازمان ملل UN نیز است.

زوریخ Zurich

زوریخ را می‌توان بزرگترین و شناخته شده‌ترین شهر سوئیس دانست که آن را پایتخت اقتصاد سوئیس می‌دانند. جمعیت این شهر حدود ۴۰۲۰۰۰ نفر است که ۲۷ درصد این جمعیت را افراد خارجی تشکیل داده‌اند. زبان رسمی در شهر زوریخ آلمانی است و یکی از شهر‌های امن سوئیس به شمار می‌رود؛ همچنین مدارس و دانشگاه‌های ایده‌آلی در این شهر قرار دارد و از لحاظ درآمد نیز از سطح بالایی برخوردار است. البته باید بدانید که زوریخ نیز یکی از شهرهای گران محسوب می‌شود و هزینه زندگی در آن جا تا حدودی بالا است.

برن Bern

در میان بهترین شهرهای سوئیسن برای کار و زندگی می‌توان به شهر برن اشاره کرد. جالب است بدانید سوئیس برخلاف دیگر کشورها فقط یک پایتخت ندارد و شهر برن به عنوان پایتخت فدرال سوئیس با جمعیت ۱۴۴۰۰۰ در بخش غربی این کشور واقع شده است. برن قدیمی‌ترین شهر کشور سوئیس است که در قرن ۱۲ میلادی ساخته شد که دارای معماری و نمای بسیار زیبا و دیدنی است. این شهر علاوه بر این که یک شهر زیبا و آرام به شمار می‌رود و دارای ملیت‌های مختلفی خواهد بود سفارت کشورهای مختلفی که سوئیس با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد نیز در آن وجود دارد. در این شهر با توجه به ایجاد صنایع مختلف و کارخانه‌های بین‌المللی موقعیت شغلی بسیار مناسبی برای مهاجران ایجاد شده است. یکی از مزیت‌های زندگی در برن هزینه‌های پایین آن است که برای مهاجران شرایط مناسبی را فراهم می‌کند.

راه های مهاجرت به سوئیس

قطعا افراد مختلف به دلایل و هدف‌های گوناگون مهاجرت را انتخاب می‌کنند که هر کدام از راه‌های مهاجرت را می‌توان با توجه به شرایط موجود انتخاب کرد. در واقع بسته به موقعیت و شرایط فرد می‌توان گفت برخی از راه‌های مهاجرت بهتر و راحت‌تر خواهد بود که به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

مهاجرت از طریق تحصیل

 یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌های مهاجرت به سوئیس تحصیل در این کشور است. نظام آموزشی سوئیس بولونیایی بوده که بر اساس آن دوره کارشناسی ۳ سال، کارشناسی ارشد ۴ سال و دکترا ۴ سال خواهد بود. به‌طور کلی زبان آموزشی به صورت چند گانه اعم از فرانسوی، رومانیایی، آلمانی و ایتالیایی است؛ اما در مدارس و دانشگاه‌های خصوصی یا بین‌المللی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

  • مدارس سوئیس: در مدارس این کشور آموزش در مقطع ابتدایی و متوسطه رایگان است که به مدت ۹ سال خواهد بود. دوره ابتدایی حدود ۴ تا ۶ سال و بر اساس کانتون است اما آموزش دوره اول متوسطه بسته به کانتون ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد. لازم به ذکر است تحصیلات در مقطع دبیرستان در این کشور اجبار نخواهد بود و دوره آموزشی آن از ۳ تا ۴ سال متفاوت خواهد بود. تحصیلات در این دوره به دو صورت علمی و فنی حرفه‌ای گذرانده نمی‌شود که در دبیرستان علمی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه‌ها و مدارس به عنوان معلم و استاد آماده و آموزش میبینند. مدارس فنی حرفه‌ای نیز دانش‌آموزان به منظور آمادگی برای مشاغل مختلف فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی تحصیلات خود را به پایان می‌رسانند.
  • دانشگاه سوئیس: سیستم آموزش عالی که در سطح دانشگاه خواهد بود شامل ۱۰ دانشگاه استانی، ۲ موسسه فدرال تکنولوژی و ۷ دانشگاه علوم کاربردی خواهد بود. در واقع دانشگاه‌های خصوصی این کشور تنها مطالعات تحصیلات تکمیلی را ارائه داده و مطالعات در حوزه دامپزشکی، داروسازی، نقشه‌برداری، پزشکی، شیمی و دندانپزشکی موظف به پیروی از الزامات ملی هستند و دولت فدرال آن‌ها را تنظیم می‌کند. لازم به ذکر است تحصیل در دانشگاه‌های علوم کاربردی در دوره ۳ تا ۴ سال خواهد بود.

مهاجرت از طریق کار

اخذ ویزای کاری یا مهاجرت از طریق کار یکی دیگر از راه‌های مناسب برای مهاجرت و اقامت در سوئیس است. برای این منظور باید توسط یک کارفرما استخدام شوید و این موضوع به اطلاع مقامات مربوطه برسد. البته باید بدانید شرایط اشتغال در سوئیس برای شهروندان این کشور و شهروندان اتحادیه اروپا به مراتب بهتر و راحت‌تر از متقاضیان خارجی خواهد بود. افرادی که قصد دارند از طریق کار برای مهاجرت به سوئیس اقدام کنند باید در زمینه مورد نظر دارای چندین سال تجربه و سابقه کاری باشند. البته مجوزهای کاری در این کشور ممکن است به دو صورت کوتاه مدت یا بلند مدت باشد که صدور آن در بازه زمانی ۳ تا ۱۲ ماه خواهد بود.

مهاجرت از طریق ازدواج

از دیگر راه‌های مهاجرت به کشور سوئیس می‌توان به ازدواج اشاره کرد. در صورتی که فرد با یک شهروند سوئیسی ازدواج کند قادر است به واسطه آن به این کشور مهاجرت کند البته باید شرایط دیگری نیز داشته باشد. شخص مورد نظر اگر مدت ۳ تا ۵ سال در این کشور اقامت داشته باشد می‌تواند بدون یادگیری زبان برای دریافت پاسپورت اقدام کند. داشتن شرایط که اشاره خواهیم کرد از جمله مواردی هستند که شخصی که از طریق ازدواج میخواد به سوئیس مهاجرت کند باید فراهم باشد.

  • ثابت کند که برای امنیت این کشوری خطری نخواهد داشت.
  • رعایت قوانین کشور سوئیس
  • اخذ مجوز از اداره مهاجرت این کشور
  • دارای سن قانونی ۱۸ سال تمام
  • مجرد بودن دو طرف و این که ازدواج آن‌ها در حضور مامور مهاجرت صورت گیرد.
  • دارای تمکن مالی برای خود و همسر

مهاجرت از طریق تولد 

تولد فرزند یکی دیگر از مناسب‌ترین راه‌های مهاجرت به کشور سوئیس به شمار می‌رود. برای مهاجرت از این طریق دو قانون وجود دارد که شامل قانون خون و خاک خواهد بود. در واقع قانون خاک بدین صورت است که در صورت تولد یک کودک در کشوری امکان اخذ پاسپورت آن کشور برای کودک فراهم خواهد بود. در قانون خاک چنین نیست و اخذ پاسپورت و تابعیت کودکی که در آن کشور متولد می‌شود بر اساس تابعیت والدین او تعیین می‌شود. در کشور سوئیس مهاجرت و اخذ تابعیت از طریق تولد تنها از طریق قانون خون امکان‌پذیر است.

ویزای سوئیس و شرایط آن

برای دریافت ویزای سوئیس ابتدا باید بدانید از چه طریق می‌خواهید مهاجرت کنید تا بر اساس آن درخواست ویزا را ثبت کنید؛ چرا که هر یک از راه‌های مهاجرت نیازمند ویزای مربوط به آن روش است. پس بعد از انتخاب روش مهاجرت می‌توانید بر اساس شرایط و نحوه درخواست برای اخذ ویزای مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهید. البته بهتر است شرایط اخذ ویزای سوئیس که شامل تمکن مالی، ارائه دعوت‌نامه، گردش حساب و… را داشته باشید.

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به سوئیس

ارائه مدارک زبان از جمله موارد مهمی است که هنگام مهاجرت مورد توجه قرار می‌گیرد. البته فرد متقاضی با توجه به کشور مورد نظر باید مدرک مورد نظر را اخذ و ارائه دهد. لازم به ذکر است با توجه به این که سوئیس دارای چند زبان رسمی است می‌توانید به راحتی بر اساس آن مدرک زبان را دریافت کنید که یکی از مزیت‌های مهاجرت به این کشور نیز محسوب می‌شود؛ چرا که می‌توانید یکی از زبان‌ها را انتخاب و برای اخذ و ارائه آن اقدام کنید.

آخرین آمار از هزینه های مهاجرت به سوئیس

در واقع هزینه‌های مهاجرت با توجه به حرفه و شغل مورد نظر می‌تواند متفاوت باشد، اما به‌طور کلی کسی که قصد مهاجرت داشته باشد باید یک مقدار مناسب پول داشته باشد تا بتواند به راحتی حداقل تا مدتی از پس هزینه‌ها در سوئیس بر بیاید. پس لازم است بدانید بر اساس آخرین آمار هزینه‌های مهاجرت به سوئیس طبق روشی که انتخاب می‌کنند متفاوت خواهد بود به عنوان مثال:

  1. برای مهاجرت تحصیلی هزینه‌هایی مثل شهریه دانشگاه، خرید کتاب، مسکن، بیمه، تامین خورد و خوراک و… را باید در نظر گرفت. از آن جا که هزینه زندگی در این کشور بالا است باید گفت در سال حدود ۱۰ هزار فرانک سوئیسی نیاز خواهید داشت.
  2. برای مهاجرت کاری به سوئیس نیز با توجه به این که لازم است یک از طرف یک شرکت یا کارفرما پذیرش کار دریافت کنید؛ معمولا هزینه‌های مربوط به مهاجرت شما که شامل هزینه بلیط، اقامت در هتل، وکیل یا هزینه‌های اخذ مجوز کاری می‌شود از طرف شرکت مورد نظر پرداخت خواهد شد.
  3. در رابطه با مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری نیز لازم است حداقل میزان مشخصی سرمایه در یک بانک یا شرکت را داشته باشید که معمولا چیزی حدود ۲۰۰ هزار فرانک سوئیسی خواهد بود. البته بهتر است این مبلغ برای سرمایه‌گذاری بیشتر از این باشد تا راحت‌تر در آن جا زندگی کنید.

برای مهاجرت به سوئیس چه مدارکی نیاز است؟

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین موارد و مراحلی که برای مهاجرت و شرایط اقامت سوئیس ۲۰۲۳ لازم است صورت گیرد تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز خواهد بود. بهتر است هنگام تهیه مدارک نکات لازم را رعایت و دقت کافی داشته باشید؛ چرا که هر گونه اشتباه و کوتاهی در این رابطه باعث رد درخواست و در نهایت ثبت یک امتیاز منفی در پرونده شما می‌شود. بعد از دریافت اطلاعات لازم در رابطه با ارائه مدارک و انجام مراحل آن می‌توانید؛ با تهیه و ثبت آن‌ها در وب سایت اداره مهاجرت و البته پرداخت هزینه‌های لازم باید رسید آن را در این وب سایت درج کنید. لازم به ذکر است با توجه به این که از طریق مختلف می‌توان برای مهاجرت اقدام کرد؛ قطعا مدارک متفاوتی نیز نیاز خواهید داشت که هر کدام بر اساس روشی که انتخاب می‌کنید تعیین می‌شود. برخی از مدارک که در بیشتر روش‌ها مشترک خواهند بود عبارتند از:

  • اصل شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت همراه با ترجمه
  • ارائه چند قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه مدارک لازم مبنی بر داشتن تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه الزامیست
  • گواهی پزشکی و خدمات درمانی
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه
  • روزمه علمی یا سابقه کاری به همراه ترجمه آن

هزینه های زندگی در سوئیس

اصولا چیزی که برای متقاضیان مهاجرت از اهمیت بالایی برخوردار بوده هزینه‌های زندگی در سوئیس است. در صورتی که آشنایی کامل و اطلاعات لازم در رابطه با هزینه‌های زندگی داشته باشید به راحتی می‌توانید با برنامه‌ریزی درست برای مهاجرت اقدام کنید. معمولا هزینه‌های زندگی در این کشور همانند دیگر کشورها می‌تواند شامل هزینه مسکن باشد که بسته به مکان و آپارتمانی که در آن اقامت خواهید داشت متفاوت خواهد بود. هزینه‌های و خوراک روزانه، هزینه‌های مربوط به پرداخت آب، برق، گاز، هزینه رفت و آمد و دیگر موارد مانند تفریح و گشت و گذار است. 

بهترین مشاغل در سوئیس کدامند؟

در کشور سوئیس معمولا اغلب مشاغل از درآمد بالایی برخوردار هستند و به عنوان بهترین شغل‌ها شناخته می‌شوند که به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. مهندسی برق: افرادی که استاد مهندس برق هستند در واقع یکی از بهترین مشاغل این کشور را انتخاب کرده‌اند؛ که وظیفه آن‌ها طراحی و تدریس در مقطع دانشگاهی و رشته برق به دانشجویان خواهد بود. با توجه به شرایط سختی که در این رشته وجود دارد آن را به عنوان پردرآمدترین شغل در سوییس می‌دانند که سالانه حدود ۲۵۰ هزار فرانک درآمد دارد.
  2. مدیر جبران خسارت: از دیگر شغل‌های خوب و پردرآمد در کشور سوئیس می‌توان به مدیر جبران خسارت اشاره کرد که برنامه و سیاست‌های خسارت یک شرکت را برنامه‌ریزی و کنترل می‌کند. این تخصص معمولا در همه شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به تنوع شرکت و بانک‌های بزرگ افرادی که دارای این شغل هستند از جایگاه خاص و قابل توجهی برخوردار خواهند بود. درآمد این شغل به‌طور متوسط سالیانه ۲۷۰ هزار فرانک است.
  3. مدیر امور دولت: این شغل نیز در میان مشاغل مختلف سوئیس به عنوان بهترین و پردرآمدترین شغل‌ها شناخته می‌شود‌. در واقع این شغل در مواردی مثل توسعه استراتژیک و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت به منظور حمایت از اهداف شرکت کاربرد دارد. لازمه این شغل داشتن مهارت‌هایی مثل توانایی برقراری ارتباط و حل مسائل در کمترین زمان و در واقع اولویت‌بندی کارها خواهد بود. درآمد این شغل در سال حدود ۲۸۰ هزار فرانک برآورد شده است.

سخن پایانی

اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که کشور سوئیس را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که قبل از اقدام به درخواست ویزا و انجام مراحل آن به خوبی و به‌طور کامل با شرایط و موقعیت این کشور آشنا شوید؛ در واقع باید هدف و روش مهاجرت خود را انتخاب کنید تا بر اساس آن به راحتی مراحل آن را طی کنید. در این مطلب به‌صورت جامع تمام موارد لازم را برای آگاهی بیشتر شما جهت مهاجرت به سوئیس را بیان کردیم تا بهتر بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
24 فوریه 2017

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp