info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

همه چیز درباره مهاجرت به بلژیک را بدانید

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
تحصیل در بلژیک
مهاجرت به بلژیک، آرزوی خیلی از افراد است. برای مهاجرت از روش‌های مختلفی می‌توان اقدام کرد. علت اینکه خیلی از افراد رویای مهاجرت به این کشور را در سر می‌پروانند، شرایط ایده‌ال زندگی، کسب درآمد بالا، امنیت حاکم بر این کشور و… است. خیلی از افراد برای ادامه تحصیل و عده‌ای برای ساخت آینده‌ و زندگی بهتر تلاش می‌کنند به این کشور مهاجرت کنند. کشور بلژیک از آب‌وهوای مناسبی برخوردار است و یکی از دلایلی که مردم ایران هم جذب این کشور می‌شوند به آب‌وهوای پاک آن مربوط می‌شود. شاید در ذهن خود به‌دنبال پاسخ این سوال باشید که چگونه به بلژیک مهاجرت کنم؟ برای اینکه به پاسخ این سوال برسید با ما تا پایان مطلب همراهی کنید.

کشور بلژیک را بهتر بشناسید‌

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و از اعضای اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. پایتخت آن بروکسل بوده و زبان مردم آن فنلاندی و فرانسوی است. این کشور فرهنگ غنی دارد. در این کشور، آزادی مذهبی وجود دارد و بیشتر مردم آن مسیحی هستند و به کلیسای کاتولیک تعلق دارند.  آب‌وهوای آن در زمستان، سرد و خشک بوده و در تابستان به‌ندرت گرم می‌شود. این کشور، تحت تاثیر اقلیم اقیانوسی خود دارای جنگل‌های سرسبزی است. مناطق این کشور را می‌توان به سه دسته تقسیم‌بندی کرد: دشت‌های ساحلی، کوه‌های آردن و جلگه‌های متعدد.   این کشور، کشوری صنعتی محسوب می‌شود و اقتصاد آن بر‌پایه خدمات است؛ اما صنایع فولادسازی و معدن در این کشور در بهبود اقتصادی آن نقش مهمی ایفا می‌کند. این کشور، پایتخت شکلات جهان بوده و از سیستم حمل‌ونقل قوی، بنادر، کانال‌ها و بزرگراه‌های مجهز و استاندارد برخوردار است. سیاست و اقتصاد در بلژیک، تعادل مناسبی دارد و زندگی مردم آن در سطح بالا بوده و جامعه آن ایمن و سالم است.

بهترین شهرهای بلژیک برای مهاجرت در سال ۲۰۲۳

شهرهای متعددی در بلژیک به‌علت بالا بودن سطح رفاه اجتماعی برای مهاجرین و البته ایرانی‌ها مناسب است. از جمله بهترین شهرهای آن برای مهاجرت عبارتند از:

شهر بروکسل

بروکسل، بزرگ‌ترین شهر بلژیک است که از قضا پایتخت آن هم محسوب می‌شود. ۷۰  درصد جمعیت بروکسل، مهاجران خارجی هستند. این شهر جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی بسیاری دارد. ساختمان‌های قدیمی که در آن از مدت‌ها قبل وجود دارد، به سبک قرون وسطی طراحی شده است‌. این شهر دارای دانشگاه‌هایی است که رتبه‌های علمی بالایی دارد؛ به‌گونه‌ای که به‌عنوان دانشگاه‌‌های بین‌المللی معرفی شده‌اند. دانشگاه‌های معروف این شهر عبارتند از: دانشگاه ویرجی، دانشگاه آزاد بروکسل، آکادمی نظامی سلطنتی بروکسل، دانشکده مطالعات بین المللی کنت، دانشگاه بوستن و… ؛ همچنین این شهر مقر سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان ناتو، سازمان جهانی گمرک و اتحادیه اروپا است. در این شهر انواع کافه‌ها، رستوران‌ها، گالری‌ها و موزه‌های هنری و…  به‌چشم می‌خورد؛ به همین دلیل می‌‌توان بروکسل را به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای بلژیک برای زندگی ذکر کرد.

شهر لوون

لوون هم مانند بروکسل، بزرگ‌ترین ساختمان‌های قرون وسطایی را دارد. بزرگ‌ترین بیمارستان اتحادیه اروپا هم در این شهر جای دارد. ارکستر و گروه‌های موسیقی معروف اروپا از این شهر هستند. به‌علت ادغام انواع فرهنگ‌های مختلف با یکدیگر، مردم ارتباط خوبی با توریست‌ها دارند که سبب می‌شود گردشگران زیادی به این شهر مراجعه کنند و بهترین تور اروپا را تشکیل بدهند. بیشتر جمعیت این شهر را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند که اغلب از کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند. در این شهر دانشگاه معروفی به‌نام دانشگاه کاتولیک وجود دارد.‌

شهر لیژ

شهر لیژ را می‌توان از مراکز بزرگ صنعتی در والونیای بلژیک دانست. صنایع معروف لیژ، شامل زغال سنگ، فولاد و تولیدات اسلحه می‌شود. شهر پرجمعیت لیژ از گذشته تاکنون شاهد جشنواره‌های متعددی بوده است.  خدمات دیجیتال و فناوری‌های این شهر از شهرت زیادی در اروپا برخوردار است و بهترین شهر برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. در این شهر دانشگاه‌های بین المللی زیادی موجود است که رتبه جهانی QS دارند. مانند:  دانشکده معماری، مدرسه هنرهای زیبا، کالج مخصوص دوره‌های کارشناسی و…

شهر آنتورپ

شهر آنتورپ، بزرگ‌ترین شهر بلژیک پس از بروکسل به حساب می‌آید. بیش از ۷۰ درصد الماس‌های جهان در این شهر خریدوفروش می‌شود. به‌علت داشتن دومین بندر بزرگ اروپا، معاملات اقتصادی زیادی در آن صورت می‌گیرد. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به کلیسای گوتیک، موزه هنرهای معتبر صنعتی، قدیمی‌ترین باغ وحش‌ جهان را نام برد. این شهر مرکز مد و فشن بوده و افرادی که در زمینه طراحی و صنعت مد و هنرهای دیگر سررشته دارند می‌توانند این شهر را برای مهاجرت انتخاب کنند. دانشکده‌های معروف آن، کالج دانشگاه شارلمگان، کالج دانشگاه پلانتین و … هستند.

شهر بروژ

شهر بروژ یکی از شهرهای زیبای این کشور است و معماری‌ بی‌نظیری دارد که از دوران قرون وسطی به جای مانده است. بناهای تاریخی و منحصر به فرد آن در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این شهر دارای کانال‌ها و آبراهه‌‌های باریکی است و همراه با ساختمان‌های باستانی آن به ونیز کوچک هم شهرت دارد. شهر بروژ دارای سالن‌های تئاتر، کنسرت و موزه بوده و میزبان جشنواره‌های فرهنگی و موسیقی است. از موسسه‌های آموزش عالی معتبر آن می‌توان دانشگاه کاتولیک بروژ و دانشکده انگلیسی زبان و موسسه آموزش عالی مربوط به دانشگاه سازمان ملل را نام برد.

شهر گنت

شهر گنت یکی دیگر از شهرهای معروف بلژیک است که معماری قرون وسطی و کانال‌های باریک آب دارد. کاخ‌ها و قله‌های این شهر هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. دانشگاه‌های معروفی در این شهر وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی را از کشورهای دیگر پذیرش می‌کنند. یکی از دانشگاه‌های برتر این کشور که در شهر گنت قرار دارد دانشکده فنلاندی است.

راه های مهاجرت به بلژیک

برای مهاجرت به بلژیک می‌توان از روش‌های مختلفی کمک گرفت. راه‌های مهاجرت به بلژیک شامل موارد زیر می‌شوند:

مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل

به‌علت اینکه در این کشور بهترین امکانات برای تحصیل  فراهم است و از طرفی تحصیل در بلژیک با هزینه مناسبی صورت می‌گیرد، بسیاری از ایرانیان این کشور را انتخاب می‌کنند؛ اما افرادی هستند که از لحاظ مالی ضعیف هستند و نمی‌توانند هزینه‌های تحصیل در بلژیک را بپردازند، این افراد هم می‌توانند با شرکت در پژوهش‌های علمی از بورسیه تحصیلی برخوردار شوند. محققان در بلژیک باید مجوز کاری ارائه کنند و موافقت‌نامه‌هایی همراه با مهر و امضا داشته باشند.

مهاجرت به بلژیک از طریق کار

ورود به بازار کار در بلژیک کمی مشکل است؛ به‌گونه‌ای که  تنها ۳ درصد رشد دارد. بر طبق بررسی‌هایی که انجام گرفته است، امکان پیدا کردن کار در این کشور به شکل روتین مهیا نیست و افراد در آن مجبور می‌شوند شغل خود را تغییر دهند. مجوز نوع A در آن مجوزی است که محدودیت‌های خاصی برای کارمندان در نظر می‌گیرد. کارمندانی که دارای تخصص بالایی باشند، می‌توانند پیشرفت خوبی را شاهد باشند و حتی امکان دریافت سمت‌های مأموریتی را دارند. تکنسین‌ها باید مجوز نوع B داشته باشند.

مهاجرت به بلژیک از طریق ازدواج

در ویزای ازدواج، فردی که در بلژیک ساکن است و قصد ازدواج با او را دارید باید حداقل سه ماه تابعیت کشور بلژیک را گرفته باشد یا باید ۳ ماه  از زمان گرفتن مجوز اقامت دائمی او سپری شده باشد. از شرایط ازدواج می‌توان به شرط سنی اشاره کرد. به این معنی که سن فرد برای ازدواج  باید بیشتر از ۱۸ سال باشد.

مهاجرت به بلژیک با شرایط خاص

مهاجرت شرایط خاص در بلژیک به مواردی همچون  پژوهش، طرح‌های کارآفرینی و ویزای اضطراری مربوط می‌شود. این ویزا در ابتدا موقتی بوده و در صورت فراهم بودن شرایط، این امکان وجود دارد که به اقامت دائم تبدیل شود.

مهاجرت توریستی به بلژیک

برای اینکه فرد بتواند به بلژیک مهاجرت توریستی داشته باشد باید از مدارک لازم برخوردار باشد. این مدارک شامل پاسپورت معتبر، عکس، نامه مالی، مدارک تحصیلی و کاری و همچنین در صورت دریافت دعوت‌نامه، باید دعوت‌نامه هم ارائه شود. مهاجرت توریستی به بلژیک در زمینه‌های مختلفی امکان‌پذیر بوده و از دسته‌بندی‌های خاصی برخوردار است. در هر حال اگر در هر یک از دسته‌بندی‌ها قرار بگیرید می‌توانید ۹۰ روز در آن زندگی کنید. برای خرید خانه و گرفتن اقامت به بررسی‌های بیشتری نیاز است و با ویزای توریستی این کشور قادر خواهید بود به‌طور کامل به تحقیق بپردازید.

مهاجرت از طریق همراه به بلژیک

یکی از انواع روش‌های مهاجرت به بلژیک، اخذ دعوت‌نامه همراه از اقوام خود در بلژیک است. اگر شما  فرد اصلی هستید می‌توانید برای همسر و فرزند خود ویزا بگیرید. هدف و میزان بودجه مالی‌تان می‌تواند در این امر بسیار تاثیرگذار باشد.

مهاجرت به بلژیک از طریق تولد

تابعیت همه کشورهای اروپایی بر اساس تولد است. در کشور بلژیک هم تولد را براساس خون تعیین می‌کنند، البته در مورد تابعیت بر پایه خاک هم موارد استثنائی دیده می‌شود.
  • اگر بچه‌ای از پدر و مادری متولد شود که تابعیت کشور بلژیک را داشته باشند می‌توان به‌راحتی اقامت این کشور را برای او اخذ کرد.
  • اگر پدر و مادر نوزاد، تابعیت بلژیک را نداشته باشند و بچه در خاک بلژیک به‌دنیا بیاید برای اخذ تابعیت باید حداقل ۱۰ سال در این کشور اقامت کنند.
  • پدر و مادر باید بعد از تولد فرزند و قبل از ۱۲ سالگی او برای گرفتن اقامت دائم اقدام کنند. کودکی که در بلژیک متولد شده است باید تا ۱۸ سال در این کشور اقامت دائم داشته باشد.
  • اگر نوزادی در بلژیک رها شده و بی‌سرپرست محسوب شود، تابعیت کشور بلژیک به او داده می‌شود. اگرچه قبل از ۱۸ سالگی فاقد تابعیت بلژیک است. استثناهایی در زمینه تابعیت در بلژیک با سیستم خاک وجود دارد که اگر شرایط مهیا باشد به آن رسیدگی می‌شود.

مهاجرت سرمایه گذاری بلژیک

اگر قصد دارید که در این کشور شرکتی ثبت کنید، ابتدا لازم است سرمایه‌گذاری کنید. برای این منظور باید مدارکی تنظیم کنید که شامل نمونه امضا و فرم‌های مخصوص می‌شود؛ همچنین فرد باید کپی پاسپورت را با خود داشته باشد. برای راه‌اندازی شرکت در کشور بلژیک لازم است دفتر ثبت شود و فرد متقاضی اقدام به افتتاح یک حساب بانکی کند. در صورتی که سرمایه‌گذار خارجی است، باید به مطالعه دقیق قوانین کد مالی کشور بلژیک بپردازد و کد مالی مزبور بر اساس قانون  پیگیری شود. شرکت‌های مختلفی را می‌توان در این کشور ثبت کرد که  انواع شرکت‌ها عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی عام محدود، شراکت محدود، پارتنرشیپ.

ویزای بلژیک و شرایط آن

اگر قصد مهاجرت و اقامت در بلژیک را دارید باید شرایط اقامت بلژیک ۲۰۲۳ را داشته باشید. ابتدا باید ویزا بگیرید و برای دریافت ویزای بلژیک باید مراحل زیر را طی کنید:  
  1. ابتدا به وبسایت vfs global مراجعه کنید و فرم درخواست ویزا را اخذ کرده و اقدام به پر و امضا کردن فرم درخواست کنید.
  2. همه مدارکی که ارائه آن ضروری است را جمع‌آوری کنید. توصیه می‌شود اسناد و مدارک به‌طور رسمی به انگلیسی ترجمه شود و سفارت آن را تایید کند. بعد از تایید، اسناد را به کارگزاری صدور ویزا تحویل دهید.
  3. اصل همه مدارک و کپی آن را با خود داشته باشید.
  4. در ساعت اداری به مرکز صدور ویزای بلژیک در تهران بروید‌.
  5. بعد از رفتن به مرکز لازم است هزینه صدور ویزای بلژیک را به‌صورت نقدی بپردازید‌.
  6. از سفارت بلژیک، وقت ملاقات بگیرید و مصاحبه حضوری انجام دهید.
  7. بعد از اینکه ویزا صادر شد به متقاضی ایمیل فرستاده می‌شود و اگر خدمات پیامک خریداری‌شده باشد برای او پیامک نیز ارسال می‌شود.
  8. ویزای بلژیک معمولاً در عرض  ۱۵ روز صادر می‌شود؛ اما اگر تعداد درخواست‌کنندگان زیاد باشد یا پرونده شما حساس باشد ویزا در طی ۳۰ روز صادر می‌شود.
مدارک مورد نیاز که برای گرفتن ویزا باید در اختیار داشته باشید عبارتند از:  
  • گذرنامه‌ای که معتبر باشد و اسناد سفرهای قبلی
  • ایمیل جزئیات قرار ملاقات با سفارت بلژیک پرینت گرفته شود.
  • اسناد مرتبط با نوع ویزا ارائه شود.
  • دو قطعه عکس جدید که بدون عینک آفتابی و عینک رنگی باشد.
  • کاورلتر ارائه شود.
  • مدرک زبان مطابق با نوع ویزا را به همراه داشته باشید.
  • بیمه مسافرتی شینگن که با حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو را پوشش دهد.
  • مدرکی که مربوط به توانایی مالی برای زندگی در بلژیک باشد‌.
  • بلیط رفت‌وبرگشت و تاریخ سفر به بلژیک ارائه شود‌.
  • اسناد محل اقامت در بلژیک همراه فرد باشد.
  • اسنادی که مربوط به ازدواج، فرزندان، طلاق یا فوت همسر باشد.
مدارکی که برای افراد زیر ۱۸ سال لازم است:  
  • مدارک هویتی فرد زیر ۱۸ سال
  • فرم درخواست ویزای بلژیک که والدین امضا کرده باشند.
  • مدارک هویتی و گذرنامه والدین کپی شود.
  • اگر کودک به‌تنهایی به بلژیک سفر می‌کند باید مجوز محضری والدین یا قیم کودک برای سفر به بلژیک را داشته باشد.‌

مدارک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به بلژیک

افرادی که برای تحصیل به بلژیک سفر می‌کنند باید مدرک زبان داشته باشند‌. افرادی که به‌منظور تحصیل در مقطع کارشناسی زبان انگلیسی و دانشجویان بین‌المللی برای گرفتن اقامت بلژیک باید مدرک آیلتس 5.5 الی 6.5 داشته باشند. افراد دارای مدرک دیپلم که قصد دارند در رشته‌های پزشکی، هنر یا علوم مهندسی به تحصیل در این کشور بپردازند باید اقدام به شرکت در آزمون ورودی کنند.

آخرین آمار از هزینه های مهاجرت به بلژیک

برای مهاجرت به بلژیک لازم است هزینه‌های تعیین شده را بپردازید و  تا زمانی که هزینه را پرداخت نکنید، نمی‌توانید ویزا دریافت کنید؛ به همین دلیل همه افراد قبل از هر چیز دوست دارند از هزینه ویزا اطلاع داشته باشند و همراه با آماده کردن مدارک، هزینه‌ها را نیز پرداخت کنند؛ اما هزینه اخذ ویزا در زمان‌های مختلف، تفاوت دارد  و نمی‌توان مبلغ دقیق آن را تعیین کرد. برای اطلاع از هزینه‌ها هر زمان که زمان سفر شما فرا رسیده است با مشاوران متخصص ارتباط بگیرید و از قیمت روز مطلع شوید.

برای مهاجرت به بلژیک چه مدارکی نیاز است؟

شرایط اقامت بلژیک ۲۰۲۳ به چند مورد مربوط می‌شود؛ اما قبل از مهاجرت و اقامت به آن ابتدا لازم است مدارکی را آماده کنید که شامل موارد زیر می‌شوند:
  • پاسپورتی که حداقل 6 ماه تا پایان انقضا مهلت داشته باشد.
  • کارت شناسایی ملی و جدید
  • 3 نسخه وکالت نامه محضری
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • تنظیم قرارداد رسمی

هزینه های زندگی در بلژیک

اگرچه کشور بلژیک یکی از کشورهای نسبتا گران برای زندگی است؛ اما هزینه زندگی در آن نسبت به برخی کشورهای اروپایی کمتر است. مثلا برای زندگی در شهرهای  بروکسل، بروژ و آنتورپ نسبت به شهرهای پاریس، لندن و نیویورک هزینه کمتری پرداخته می‌شود؛ در حالی‌که زندگی در این شهرها نسبت به شهرهای مادرید و مونیخ گران‌تر در می‌آید‌. برای زندگی در این کشور لازم است هزینه‌های مختلفی را مد نظر قرار دهید. از جمله هزینه های زندگی در بلژیک عبارتند از:  
  • خرید یا اجاره مسکن
  • بیمه درمانی
  • میزان مالیات
  • تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها
  • هزینه‌های روزمره
  • حمل‌ونقل
  • پوشاک
  • ورزش و تفریحات

بهترین مشاغل در بلژیک کدامند؟

از آنجا که زبان رسمی مردم بلژیک، زبان‌های هلندی، انگلیسی و فرانسوی به‌شمار می‌رود، فرد خارجی که به هریک از این زبان‌ها مسلط باشد برای یافتن شغل مناسب شانس بیشتری دارد و موفق‌تر عمل می‌کند. همه افراد شاغل در این کشور باید به مدت 38 ساعت در هفته کار  کنند. برای اینکه شما بتوانید از لحاظ پیدا کردن شغل پردرآمد موفق باشید باید از رزومه معتبر و مناسبی برخوردار باشید و آن را در زمان مناسب بفرستید.‌ موقعیت‌های شغلی متنوعی در این کشور موجود هستند که می‌توان موارد زیر را نام برد:  
  • مدیر مالی
  • منشی
  • طراحی گرافیک
  • عکاس
  • خلبان
  • مکانیک
  • معلم
  • مترجم
  • مهندسی عمران
  • مدیر پروژه
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی فناوری اطلاعات و IT
  • پزشکی
  • داروسازی
  • دندانپزشکی
  • تجهیزات حمل‌ونقل
  • منسوجات
  • مدیریت پروژه
  • حسابداری
  • پرستاری
  • مدیریت فروش
  • املاک و مستغلات
  • تکنسین برق
سخن پایانی خیلی از مردم کشورهای مختلف و از جمله مردم ایران و خصوصا جوانترها آرزوی مهاجرت به کشورهای پیشرفته را دارند تا بتوانند آینده بهتری را برای خود و خانواده رقم بزنند. یکی از کشورهای مهاجرپذیر که مقصد ایرانیان هم هست، کشور بلژیک است. اگر شما هم قصد مهاجرت به بلژیک را دارید با کارشناسان ارتباط بگیرید تا راهنمایی‌های لازم در مورد انواع روش‌های مهاجرت به بلژیک، شرایط، هزینه‌ها و … را به شما ارائه کنند.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Admin
24 فوریه 2017

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp