info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

ویزای توریستی کانادا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
ویزا توریستی

ویزای توریستی کانادا یا همان ویزای گردشگری که به ویزای مولتیپل نیز مشهور است، برای تفریح و بازدید از جاذبه‌ های دیدنی کشور کانادا و دیدار خانواده و دوستان به متقاضیان دریافت می‌شود. در این مطلب به هزینه ها و مدارک و شرایط مورد نیاز برای انواع ویزای توریستی کانادا می پردازیم.

ویزای توریستی چیست؟

یکی از واجبات هر سفر خارجی ویزای کشور مقصد است. نمایندگان هر کشور که در سفارت و کنسولگری مختص خود در کشور ما حضور دارند وظیفه صدور ویزا جهت ورود، عبور و اقامت افراد کشور ما در کشور خودشان را دارند. ویزا به جهت هدف مسافرت انواع مختلفی دارد. اما رایج‌ترین نوع ویزا، ویزای توریستی است. ویزای توریستی به هدف سفر گردشی یا دیدار بستگان و فعالیت های تجاری برای مدت محدود و مشخصی صادر می‌شود. صدور ویزا شامل چهار روش حضوری، آنلاین، در بدو ورود و معاف از ویزا است.

صدور ویزای حضوری متداول‌ترین روش صدور ویزا است، مراحل کار آن هم به این صورت است که جهت اخذ ویزای هر کشوری به صورت حضوری البته با هماهنگی قبلی به سفارت مراجعه می‌کنید و مدارک لازم و هزینه را جهت اخذ ویزا را ارائه می‌دهید. اما جهت اخذ ویزای شینگن علاوه بر موارد گفته‌ شده ارائه اطلاعات بیومتریک شامل انگشت‌نگاری و عکسبرداری الزامی است. مورد دوم، صدور ویزای آنلاین یا ویزای الکترونیک است. متقاضی هزینه و سایر مدارک لازم را از طریق اینترنت ارسال می‌کند و ویزا صادر می‌شود. از جمله کشور‌هایی که صدور ویزای الکترونیک را اجرایی کردند کشور‌های گرجستان، ترکیه، استرالیا و نیوزلند و کانادا هستند.

مورد سوم صدور ویزا در بدو ورود است. در این نوع ویزا نیازی به ثبت نام اینترنتی و یا مراجعه به سفارت نیست. توریست به محض ورود به کشور مقصد با پرداخت هزینه (ارائه مدارک در بعضی از کشور‌ها) مهر یا برچسب ویزا در پاسپورتش درج می‌شود و مورد آخر معاف از ویزا است. بعضی از کشور‌ها بین خود تفاهم‌نامه‌ای را امضا می‌کنند که بر‌اساس آن شهروندان می‌توانند بدون روادید به کشور مقصد سفر کنند.

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا شامل سه نوع ویزای توریستی از جمله:

  • سینگل: (مجوز یک بار ورود توریست جهت شرکت در همایش، کنفرانس علمی، فرهنگی، گشت و گذار برای مدتی معین و با تاریخ مشخص)
  • مالتیپل: (اگر متقاضی ویزای توریستی کانادا تقاضای ویزای بلند مدت همراه با دلیل موجهی همچون دیدار با خانواده یا اقوام داشته باشد، برای وی ویزای توریستی کانادا با مجوز چند بار ورود با اعتبار  5 سال صادر می‌شود.)
  • سوپر: در ادامه مفصل به آن خواهیم پرداخت

دارنده ویزای توریستی کانادا می‌تواند مدت مشخص معینی که نهایتا 6 ماه است در خاک کانادا بماند. ویزای توریستی این مجوز را نمی‌­دهد که در کشور کانادا تحصیل کرد یا صاحب شغلی شد. کشور کانادا برای صدور ویزای توریستی کانادا قوانین محکمی را وضع نموده است. دلیل این امر افزایش بالقوه متقاضیان ویزای توریستی کانادا و تغییرات بوجود آمده در شرایط کنونی به لحاظ سیاسی و اقتصادی است.

سوپر ویزای کانادا، متعلق به پدر و مادر، پدر‌بزرگ و مادر‌بزرگ و همچنین وابستگان درجه یک است. شخصی که مقیم کانادا است و به سن قانونی رسیده ‌است و همچنین دارای شغل و درآمد به مقدار تعیین شده از طرف دولت کانادا می باشد، می‌تواند برای بستگان درجه یک خود دعوت‌نامه بفرستد. دعوت‌شدگان باید مدارک مربوط به اقامت و مالی و مالیاتی شخص مقیم کانادا را ضمیمه پرونده درخواست ویزای خود کرده و ارائه دهند.

علاوه بر این فرد مقیم کانادا باید بیمه درمانی با پوشش 100 هزار دلار را برای توریست‌های دعوت شده خریداری‌ کند. این در حالی است که سلامتی متقاضی ویزای توریستی کانادا توسط پزشک معتمد سفارت کانادا مورد بررسی قرار ‌گیرد و در صورت نبودن مشکل ویزای سوپر صادر می‌شود.

میزان درآمد شخص دعوت کننده با توجه به تعداد نفرات خانواده که همراه او زندگی می کنند؛ متفاوت است و از سوی دولت کانادا مشخص شده‌ است. میزان درآمد به این شرح است:

  1. یک نفر (متقاضی اصلی که همان فرزند و یا نوه می‌شود): 25921 هزار دلار
  2. دو نفر: 32.270 هزار دلار
  3. سه نفر: 39.672
  4. چهار نفر: 48.167
  5. پنج نفر: 54.630
  6. شش نفر: 61.613
  7. هفت نفر: 68.598
  8. به طور کل به ازای هر نفر: 6985
جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کانادا

مدت اعتبار ویزای توریستی کانادا با توجه به نوع ویزای صادره از سوی سفارت توسط افسر مهاجرت متفاوت است. اگر ویزای توریستی سینگل باشد مدت اعتبارش 6 ماه و یک بار ورود است. در صورتی که مولتیپل باشد، عموما 10 سال و چند بار ورود است. پدر و مادر فرد مقیم کانادا که سوپر ویزا دریافت کرده ‌است می­تواند 10 سال به کانادا رفت و آمد داشته ‌باشد و با هر بار ورود حداکثر 2 سال اقامت داشته ‌باشد. تفاوت سوپر ویزا و مالتیپل در این است که دارنده سوپر ویزا با پایان اعتبار پاسپورتش می‌تواند با هماهنگی سفارت کانادا برچسب ویزای سوپر را به پاسپورت جدید منتقل کند.

شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی کانادا با توجه به نوع ویزا مشابه و شغل متقاضی متفاوت است. جهت اخذ ویزای توریستی سینگل و مولتیپل ابتدا باید مدارک درخواست ویزا را با دقت و کامل تکمیل کنید. البته مشورت با متخصصان این امر درصد موفقیت شما را چندین برابر می‌کند. بی ­تردید تکمیل دقیق و صحیح فرم های ثبت نام و نظر افسر مهاجرت، تاثیر تعین کننده در اپلای شدن ویزا دارد.

مدارک مشترک مورد نیاز دیگر انواع ویزا

  • ترجمه شناسنامه
  • ترجمه گواهی اشتغال
  • پاسپورت جدید با اعتبار حداقل 6 ماه به‌علاوه پاسپورت ‌های قبلی و ویزاهای قبلی در صورت وجود
  • ترجمه سند ازدواج (در صورت همراه بودن همسر)
  • یک قطعه عکس رنگی 4/5*3/5  بازمینه سفید
  • ارائه مدارک رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت و برنامه سفر
  • ترجمه اسناد ملکی
  • مدارک مالی شامل گواهی ترجمه شده تمکن مالی بانکی که دارای مهر امور بین الملل بانک و گردش حساب 6 ماه اخیر است. در غیر این‌صورت سند مالکیت وسیله نقلیه، اوراق بهادار، گواهی خرید سهام و گواهی سپرده بلند مدت قابل قبول است.
  • برای فرزندانی که با یکی از والدین همسفر هستند، ترجمه رضایت‌نامه محضری والدینی که همراه نیست ضروری است.

اضافه مدارک مورد نیاز جهت سوپر ویزا

  • دعوت نامه: شامل اطلاعات شخصی دعوت­کننده و متقاضی، دلیل سفر، نسبت فامیلی، مدت زمان سفر باید به مهر و امضای  اداره notary public  برسد.
  • ارائه مدارک دعوت­ کننده: که شامل کارت شهروندی، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی یا کارت اقامت، برگه­ های مالیاتی، نامه بانک، گواهی اشتغال به کار، مدارک مالی برای اثبات داشتن حقوق سالانه حداقل 25921 دلار کانادا، مدارک بیمه خدمات درمانی برای متقاضی به مدت حداقل یک سال و پوشش درمانی حداقل 100 هزار دلار.

اضافه مدارک جهت مشاغل متفاوت درخواست کننده‌های ویزای توریستی

  • کارفرمایان: ترجمه “ آگهی تاسیس”، “ آگهی تغییرات” و “ آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانکی شرکت و ریزپرینت انگلیسی ۴ ماه آخر
  • تجار: ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه، ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی
  • بازنشستگان: ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی و حکم بازنشستگی ترجمه شده
  • مهندسان: جواز ساخت یا پروانه نظام مهندسی ترجمه شده

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

در مدت زمان لازم جهت صدور ویزا توریستی کانادا عوامل مختلفی موثر است که در این مطلب به شرح آن می‌پردازیم.

پس از ثبت درخواست و پرونده، مرحله مهم و ابتدایی انگشت­ نگاری است. اگر متقاضی قبلا این کار را انجام داده باشد نیازی به تجدید آن نیست. اما اگر نیاز باشد انگشت­ نگاری انجام شود 30 روز وقت دارید که انگشت نگاری را در دفاتر کنسولگری کانادا در کشور‌های همسایه مثل امارات، ترکیه یا ارمنستان انجام دهید.

اگر پاس رکوئست شدید، یعنی با درخواست ویزای توریستی شما موافقت شد، برای پیکاپ اقدام کنید، در مدت زمان 3 تا 5 روز ویزای شما در پاسپورتتان الصاق می‌شود.

به طور کلی صدور ویزای توریستی کانادا بین 13 تا 30 روز زمان لازم دارد. اما تابعیت متقاضی در مقدار زمان لازم جهت صدور ویزا تاثیر بسزایی دارد. در صورت ایرانی بودن این مدت زمان به 100 الی 110 روز کاری افزایش مییابد.

هزینه ویزای توریستی کانادا

اخذ ویزای توریستی کانادا در سال مستلزم پرداخت هزینه‌ هایی است. هزینه اپلای کردن ویزا و انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک معادل 230 دلار است. هزینه رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت را  نظر داشته‌ باشید؛ علاوه بر این متقاضی باید دارای تمکن مالی بانکی به مبلغ حداقل 15 هزار دلار باشد. البته با توجه به این‌که اپلای کردن ویزا، کاری تخصصی است و باید به موسسه‌ای که در این امر دارای تجربه و مهارت است سپرد؛ بنابراین جهت حفظ هزینه‌ای که برای گرفتن ویزای توریستی می‌پردازید، بهتر است کار را به کاردان بسپارید.

سخن پایانی

ما در این مطلب به زوایای مختلف ویزای توریستی کانادا پرداختیم. در کل سه نوع ویزای توریستی سینگل، مالتیپل و سوپر وجود دارد. هر کدام شرایط و مزایای خاص خود را دارند، مدارک لازم برای اپلای هر نوع ویزا تقریبا مشابه است، مگر در مورد ویزای سوپر که به‌دلیل اعتبار بیشتر، مستلزم مدارک بیشتری هم هست. نکته قابل توجه، مدت زمان لازم جهت صدور ویزای برای تابعیت ایرانی بود که 2 تا 3 برابر تابعیت‌های دیگر است. به دلیل این پروسه سخت، جهت دریافت ویزا وجود یک موسسه که با هزینه مناسب ما را در طی کردن این پروسه یاری کند و خود تمامی مراحل را انجام دهد لازم وضروری است.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
10 آگوست 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp