info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

بهترین کشورهای دنیا در تحصیلات تکمیلی کدام است؟

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
شرایط تحصیل در اروپا

دانستن شرایط تحصیل در اروپا و سایر کشورها یکی از موارد مهم در امر مهاجرت و تحصیل در کشورهای خارجی است. اغلب افراد تصمیم می‌گیرند که برای ادامه تحصیل و اخذ ‌مدرک‌ های مختلف به کشورهای خارجی سفر کنند. احتمالاً این سوال برای شما هم پیش آمده که بهترین کشورهای دنیا در تحصیلات تکمیلی کدام هستند؟ شما باید برای انتخاب کشور مورد نظر خود وقت زیادی بگذارید و اطلاعات کافی را به دست بیاورید. اینکه شما چه کشوری را برای تحصیل و زندگی خود انتخاب کنید نقش بسیار مهمی را چه از لحاظ درسی و چه از لحاظ موقعیت آینده شما ایفا می‌کند

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

بهترین کشورهای دنیا در تحصیلات تکمیلی کدام است؟

موقعیت تحصیل و زندگی در کشورهای مختلف، متفاوت است. هر کشور شرایط، موقعیت و همچنین دانشگاه‌ های متفاوت و سطح آموزشی مختلفی دارد. البته شما عزیزان قبل از اینکه تصمیم به مهاجرت به یک کشور خاص را بگیرید باید از شرایط تحصیل در اروپا و رشته خود مطمئن شوید. برخی از کشورها شرایط بسیار عالی را در اختیار دانشجویان قرار ‌می‌دهند.

شرایط تحصیل در انگلستان

کشور انگلستان یکی از شناخته شده‌ ترین کشور ها از لحاظ بالاترین کیفیت سطح آموزشی است. کسانی که به انگلستان برای تحصیل مهاجرت می‌کنند در کنار تحصیل می‌توانند به کار کردن و کسب درآمد هم بپردازند. هزینه‌ های این کشور برای تحصیل بسیار بالا است. اما کسانی که در این کشور تحصیل می‌کنند نسبت به افراد کشور های دیگر زودتر فارغ‌ التحصیل می‌شوند و مدرک مورد نظر خود را اخذ می‌کنند.

یکی از مزیت‌ های تحصیل در انگلستان این است که شما با سه سال تحصیل می‌توانید مدرک کارشناسی خود را بگیرید. یکی از مهمترین شرایطی که سبب شده افراد زیادی سالانه به کشور انگلستان سفر کرده و دوران تحصیل خود را بگذرانند موقعیت شغلی آن است. در حقیقت مهاجرانی که برای تحصیل به این کشور می‌آیند بعد از ترم سوم دانشگاه هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند. علاوه بر این در راستای رشته تحصیلی خود می‌توانند به کار کردن بپردازند و کسب درآمد کنند.

شرایط تحصیل در کانادا

همانطور که می‌دانید کشور کانادا یکی از کشورهایی‌ بوده که در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. کشور کانادا به دلیل اینکه دارای اشتغال‌ پذیری بسیاری است، سالانه مهاجران زیادی برای تحصیل و کار به این کشور سفر می‌کنند. این کشور از نظر سطح آموزشی کیفیت بسیار بالایی دارد. شما پس از دو سال زندگی در کانادا با توجه به موقعیت عالی شغلی آن می‌توانید یک شغل خوب انتخاب کرده و در راستای آن کسب درآمد کنید.

شرایط تحصیل در فنلاند

یکی از عواملی که سبب شده است سالانه مهاجران زیادی برای تحصیل به این کشور بیایند این است که فنلاند محدودیت سنی در راستای تحصیل برای مهاجران ندارد. در نتیجه شما با هر سنی به راحتی می‌توانید در این کشور تحصیل کرده و مدرک مورد نظر خود را اخذ کنید. یکی دیگر از عواملی که سبب محبوبیت بالای فنلاند در بین مهاجران شده این است که مهاجران تحصیلی می‌توانند همسر و فرزند خود را هم در این مهاجرت با خود همراه کنند.

برای ادامه تحصیل در کشورهایی مانند کانادا و انگلستان شما باید مدرک زبان سطح پیشرفته خود را گرفته باشید. اما کشور فنلاند شما را با هر سطح از مدرک زبان‌ می‌پذیرد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌خواهید به کشور فنلاند سفر کنید، زبان فنلاندی را هم یاد بگیرید؛ زیرا در این صورت به شما بورسیه تحصیلی داده می‌شود و در نتیجه هزینه دانشگاه و تحصیل شما بسیار پایین می‌آید.

شرایط تحصیل در هلند

هلند هم از دیگر کشورهایی است که سالانه متقاضیان زیادی برای تحصیل در آن اقدام می‌کنند. یکی از عواملی که سبب محبوبیت هلند در بین مهاجران شده، آب و هوای عالی آن است. کشور هلند از نظر اقتصادی و ‌اشتغال‌ زایی در مرتبه خوبی قرار دارد. بنابراین اگر قصد شما ماندن و زندگی کردن در هلند باشد بعد از اتمام تحصیلات خود به راحتی می‌توانید یک شغل مناسب پیدا کرده و درآمد داشته باشید.

در صورتی که قصد سفر به هلند را دارید باید نکاتی را هم در نظر بگیرید. اگر شما دارای همسر و فرزند هستید هنگامی که به هلند سفر می‌کنید، باید هر چه زودتر نسبت به دریافت ویزای آنها اقدام کنید. زیرا حداقل ۲ الی ۳ ماه طول می‌کشد تا ویزای همسر و فرزندتان آماده شود. یکی از مزیت‌ های مهاجرت به هلند این است که برای ادامه تحصیل در این کشور در هر موقع سال می‌توانید اقدام کنید. ولی دانشگاه‌ های کشورهای دیگر فقط در سال دو بار این شرایط را در اختیار افرادی که قصد مهاجرت دارند قرار می‌دهند.

شرایط تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه هم از دیگر کشورهایی است که شما می‌توانید برای تحصیل به آن مهاجرت کنید. اما فرانسه از نظر هزینه‌ های تحصیلی و زندگی بسیار گران است. کسانی که می‌خواهند به فرانسه مهاجرت کنند باید به این توجه داشته باشند، در صورتی می‌توانند در این کشور ادامه تحصیل دهند که کاملاً بر زبان فرانسوی مسلط باشند. در دانشگاه‌ های فرانسه، دروس به زبان فرانسوی به دانشجویان و مهاجران ارائه می‌شوند. قبل از اینکه به کشور فرانسه مهاجرت کنید توجه داشته باشید که این کشور یکی از کشورهایی است که از نظر اقتصادی در جهان رتبه بالایی دارد. اما در عین حال از هزینه‌ های بالایی هم برخوردار است.

معیارهای قابل توجه در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت و ادامه تحصیل

به دلیل اینکه مهاجرت به کشور های اروپایی با مشکلات زیادی همراه است، پس باید کشوری را انتخاب کنید که از لحاظ موقعیت شغلی و اقتصادی با شرایط شما همخوانی داشته باشد. علاوه بر این شما باید کشوری را انتخاب کنید که از لحاظ سطح آموزشی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و مدرک آن در همه جای جهان معتبر باشد تا در صورتی که قصد ترک آن کشور و مهاجرت به کشور دیگری را داشتید با مدرکی که از آن کشور گرفتید، به راحتی بتوانید در هر کشوری اشتغال‌زایی کنید. شرایط تحصیل در اروپا، دریافت اخذ اقامت و تابعیت کشوری که به آن مهاجرت کردید بعد از اینکه فارغ‌التحصیل شدید، از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

سخن پایانی

کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که شما می‌توانید برای تحصیل و ادامه زندگی به آنها سفر کنید. برخی از این کشورها این موقعیت را برای شما فراهم می‌کنند که بعد از تحصیل در آنجا، شما به راحتی بتوانید شغلی پیدا کرده و شروع به کار کردن و کسب درآمد کنید. حتما در انتخاب کشور مورد نظر خود اطلاعات مورد نیاز را به دست بیاورید تا هزینه‌ هایی که در راه تحصیل خود می‌کنید بی‌فایده نباشند. اگر در خصوص شرایط تحصیل در اروپا نیاز به راهنمایی داشتید، می‌توانید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
15 ژانویه 2023

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp