info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

دانشگاه هایدلبرگ در آلمان

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان که جزء قدیمی‌ترین دانشگاه‌ های دنیا به‌شمار می‌رود، یک مرکز علمی‌ ممتاز و برجسته در سطح جهان است. دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند در رشته‌ های مختلفی تحصیل کنند. این دانشگاه به‌ دلیل محبوبیت و رتبه علمی‌ بالاتر نسبت به دیگر دانشگاه‌ های آلمان و اروپا، متقاضیان زیادی را از سراسر دنیا به‌ سمت خود می‌کشاند. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه هایدلبرگ، با ما همراه باشید.

معرفی دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ در آلمان یک دانشگاه معتبر و با رتبه علمی‌ بسیار بالا است که در سال 1386 میلادی و در دوره امپراطوری روم ساخته شد. فرمان ساخت ساختمان مرکزی این دانشگاه از طرف کنت روپرت اول صادر شد. اولین بخش دانشگاه هایدلبرگ در سال‌ های 1712 تا 1728 تاسیس شد.

این دانشگاه یکی از پرافتخارترین انشگاه های اروپایی است و محل تحصیل بسیاری از افراد برجسته مانند رابرت بونسن، هرمان هلم هولتز و ماکس وبر بوده است. رتبه علمی‌ این دانشگاه در رده‌بندی وبومتریکس 86، در رده‌بندی شانگهای 47 و در رده‌بندی تایمز 43 می باشد. این رتبه‌ها نشان می‌دهند که دانشگاه هایدلبرگ جزء صد دانشگاه برتر جهان قرار دارد و یکی از بهترین مراکز علمی‌آموزشی در آلمان می باشد.

تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال 2022 به بیش از سه هزار نفر می‌رسد که چیزی حدود 20 درصد از این افراد، در دسته دانشجویان بین‌المللی هستند. در حال حاضر این دانشگاه با 450 کالج و 23 دانشگاه در خارج از آلمان همکاری می‌کند.

دانشگاه هایدلبرگ در آلمان شامل پردیس های علوم انسانی، هنر، علوم پزشکی و علوم اجتماعی می باشد. دانشجویان در 17 مرکز تحقیقاتی دانشگاه هایدلبرگ می‌توانند مطالعات خود را در حوزه‌های مختلفی مانند روانپزشکی مدرن، تاثیرات روانی داروها، فیزیک محیطی و … انجام دهند. بیشتر دروس به زبان آلمانی تدریس می‌شوند اما در بعضی از رشته‌ها مانند اقتصاد و مطالعات آمریکایی، زبان تدریس انگلیسی است.

دانشکده های دانشگاه هایدلبرگ:

  • علوم زیستی
  • مطالعه رفتاری و فرهنگی
  • فلسفه
  • زبان‌های مدرن
  • اقتصاد و علوم اجتماعی
  • فیزیک و نجوم
  • شیمی ‌و علوم زمین
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • الهیات
  • حقوق
  • دو دانشکده در رشته های علوم پزشکی

دوره‌ ها و رشته ‌های تحصیلی

دانشگاه هایدلبرگ آلمان تقریبا 180 رشته در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهد. اکثر این رشته‌ ها در مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند و جزء پرطرفدارترین رشته‌ های تحصیلی در سراسر جهان محسوب می‌شوند. این دانشگاه دو ترم تحصیلی دارد که ترم زمستان از 15 ژوئن و ترم تابستان از 15 نوامبر آغاز می‌شود. البته شروع ترم زمستان برای رشته فیزیک در 15 جولای و ترم تابستان در 15 ژانویه خواهد بود.

مهم‌ترین رشته‌ هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند عبارتند از: الهیات، حقوق، فلسفه، اقتصاد و علوم اجتماعی، مطالعات رفتاری، علوم ریاضی و کامپیوتر، فیزیک، علوم زیستی، شیمی و زمین‌شناسی، تاریخ، انسان‌شناسی، علوم کامپیوتر، تاریخ هنر و موزه‌شناسی، بیوشیمی، مهندسی پزشکی، باستان‌شناس و تاریخ هنر، علم شیمی، مسیحیت و فرهنگ، ادبیات کلاسیک و مدرن، مطالعات یونان، تاریخ فرهنگی و مذهبی جنوب آسیا، علوم زمین، تاریخ هنر شرق آسیا، اقتصاد، جغرافیا و تاریخ هنر اروپا.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ

دانشکده پزشکی این دانشگاه، جزء قدیمی‌ترین و بهترین دانشکده‌های پزشکی در سراسر آلمان است. این دانشکده از سال 2006 سیستم خود را به‌گونه‌‌ای تنظیم کرد که دانشجویان بتوانند آموزش‌ های بالینی را همراه با آموزش‌ های نظری دریافت کنند. زیرمجموعه‌ های این دانشکده شامل انستیتو آناتومی ‌و بیولوژی سلولی، مرکز مراقبت‌ های بالینی، انستیتو پزشکی قانونی و ترافیک پزشکی، انستیتو ژنتیک انسانی، انستیتو ایمونولوژی، انستیتو ویروس‌ شناسی و بیماری‌ های عفونی، انستیتو بیومتری پزشکی، انستیتو تاریخ و اخلاق پزشکی، انستیتو روان شناسی پزشکی، انستیتو پاتولوژی، انستیتو داروشناسی و انستیتو فیزیولوژی و پاتوفیزیولوژی هستند.

تحصیل رشته دندان پزشکی در دانشگاه هایدلبرگ

افرادی‌ که در آزمون ورودی رشته دندان پزشکی پذیرفته می‌شوند، می‌توانند در دانشگاه هایدلبرگ در شته هایی مانند بهداشت دهان، ارتودنسی و جراحی فک و صورت ادامه تحصیل دهند. به‌دلیل اینکه مدرک این دانشگاه از اعتبار بسیار بالایی در دنیا برخوردار است، امکان مهاجرت به کشورهای دیگر نیز برای فرد فراهم است.

تحصیل رشته داروسازی در دانشگاه هایدلبرگ

رشته داروسازی یکی از رشته‌ های پرتقاضایی است که در دانشگاه هایدلبرگ ارائه می‌شود. به‌دلیل اینکه این رشته جزء زیر شاخه‌ های رشته پزشکی محسوب می‌شود، محل تدریس آن هم در دانشکده‌ های پزشکی است.

خوابگاه دانشگاه هایدلبرگ آلمان

در دانشگاه هایدلبرگ آلمان 65 سالن اقامتی وجود دارد که مخصوص دانشجویان غیر بومی‌ است. البته به‌ دلیل تعداد زیاد متقاضیان و کم بودن تعداد سالن‌ها، تنها تعداد کمی‌ از دانشجویان جدیدالورود امکان اسکان در این مراکز را دارند. بقیه دانشجویان باید به‌ تهیه یک مسکن برای خود فکر کنند. البته از آنجایی‌ که هزینه‌ های زندگی در شهر هایدلبرگ نسبت به شهرهای دیگر کمی‌ بالاتر است، اجاره مسکن مناسب برای دانشجویان ممکن است کمی‌ سخت به‌نظر برسد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان بورسیه خاصی برای دانشجویان در نظر نگرفته است. البته سرویس تبادل علمی ‌دانشگاهی و برخی از سازمان‌ های دیگر در کشور آلمان تعدادی بورسیه تحصیلی را به دانشجویان واجد شرایط اختصاص می‌دهند. این بورسیه‌ ها عبارتند از:

  1. DeutschlandStipendum: این بورسیه از طرف دولت فدرال و برخی حامیان خصوصی به دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد. به افراد بورسیه شده در هر ماه 330 دلار داده می‌شود.
  2. بورسیه تحصیلی رئیس آلمان: این بورسیه به 50 نفر از دانشجویانی تعلق می‌گیرد که تابع کشورهای خاصی مانند هند، برزیل، ایالات متحده آمریکا، چین و روسیه باشند.
  3. بورسیه تحصیلی KAAD: دانشجویان آفریقا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.
جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

سخن پایانی

دانشگاه هایدلبرگ در آلمان یکی از دانشگاه برتر در جهان محسوب می‌شود. مزایای این دانشگاه باعث می‌شود تا متقاضیان بسیاری جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام نمایند. بنابراین جهت ارائه پکیج قوی جهت اخذ پذیرش تحصیلی می بایست مدارک خواسته شده را به‌ صورت حرفه ای به دانشگاه ارائه دهید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
25 اکتبر 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp