info@artaapplyabroad.com

PHONE

02128421819

09910026784

artaapply

artaapplyabroad

پیگیری پرونده

هزینه های مهاجرت به کانادا

عنوان را به انگلیسی وارد کنید
0 دیدگاه
موضوع این نوشته را وارد کنید
هزینه زندگی در کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا، اولین مسئله‌ای است که ذهن افرادی را که قصد مهاجرت به این کشور را دارند به خود مشغول می‌کند. مهاجرت به یک کشور دیگر ممکن است با چالش‌ های بسیاری همراه باشد. پیش از تصمیم به مهاجرت لازم است تا درباره این چالش‌ ها و نحوه روبرو شدن با آن‌ها تحقیق و تفکر شود. یکی از این چالش‌ ها، هزینه مهاجرت به کانادا است. حداقل هزینه های مهاجرت از مواردی است که ممکن است در تصمیم‌گیری مهاجرت بسیار موثر باشد. در مهاجرت به کانادا باید موارد مختلفی را در نظر گرفت که هر کدام دارای هزینه‌های جداگانه‌ای هستند. شرایط و هزینه‌های بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

هزینه دریافت ویزای کانادا

اولین هزینه‌ای که باید افراد برای مهاجرت در نظر بگیرند، هزینه دریافت ویزا است. این هزینه برای صدور ویزا و بررسی مدارک از سفارت پرداخت می‌شود و برای انواع مختلف ویزا یکسان نیست. در ادامه به انواع ویزای کانادا و هزینه آن‌ها اشاره می‌کنیم و بیان می‌کنیم که حداقل هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟

  • ویزای تحصیلی کانادا: 150 دلار
  • ویزای کاری کانادا: 155 دلار
  • ویزای توریستی: 100 دلار
  • ویزای توریستی به صورت خانوادگی: 500 دلار

علاوه بر هزینه‌هایی که برای دریافت ویزا باید پرداخت شود، هزینه‌های جانبی دیگری نیز وجود دارد که برای روند گرفتن ویزا باید پرداخته شوند. در ادامه به این هزینه‌های جانبی اشاره می‌شود:

  • هزینه آزمایش مدیکال ویزای کانادا: 20 دلار
  • هزینه گواهی عدم سوء پیشینه برای کانادا: 20 دلار
  • هزینه بیومتریک: 85 دلار

عوامل موثر بر هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا برای افراد مختلف یکسان نیست و ممکن است از فردی به فرد دیگر و از یک خانواده به خانواده دیگر متفاوت باشد. عوامل مختلفی بر هزینه‌ های مهاجرت به کانادا ممکن است تاثیر بگذارد. بنابراین نمی‌توان به طور ثابت برای هر نفر یک هزینه را در نظر گرفت. از مواردی که ممکن است بر هزینه مهاجرت به کانادا تاثیرگذار باشد، قیمت ارز در ایران است. این قیمت در بازه زمانی مختلف، باعث تغییر هزینه‌های مهاجرت از جمله هزینه تهیه بلیط هواپیما و… می‌شود.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

ارزان‌ ترین راه‌ های مهاجرت به کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، می‌توانند از راه‌های مختلفی اقدام به این مهاجرت کنند. اما برخی از این راه‌ ها ممکن است هزینه بسیار بالایی را در بر بگیرد. بنابراین شناخت ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا می‌تواند در تصمیم‌گیری به مهاجرت نقش بسیار مهمی داشته باشد. در ادامه به ارزان‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا اشاره می‌کنیم:

دریافت ویزای کاری همراه با دریافت پیشنهاد کار

از دیگر راه‌ های ارزان مهاجرت به کانادا، دریافت ویزای کاری است. این روش برای نیروی کار ماهر و نیمه ماهر یکی از ارزان‌ ترین و آسان‌ترین راه‌ های مهاجرت به کانادا به حساب می‌آید.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

از دیگر راه‌ های کم‌ هزینه مهاجرت به کانادا ازدواج است. افرادی که دارای اقامت دائم در این کشور هستند، می‌توانند برای اخذ اقامت برای همسرشان در این کشور اقدام کنند. البته برای این درخواست لازم است تا توانایی تامین هزینه های همسر و تمکن مالی اثبات شود.

مهاجرت از طریق دریافت ویزای تحصیلی

طبق جدیدترین آمار مهاجرت به کانادا، ویزای تحصیلی یکی از ارزان‌ ترین و آسان‌ ترین راه‌ های مهاجرت به این کشور است. کشور کانادا در تمامی مقاطع تحصیلی، دانش‌ آموز و دانشجوی خارجی می‌پذیرد و بنابراین یکی از بهترین و مستعدترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود.

هزینه تحصیل در مدارس کانادا

هزینه تحصیلی در مدارس این کشور به طور سالیانه حدود 10 تا 35 هزار دلار کانادایی خواهد بود که بسته به نوع مدرسه، دولتی یا خصوصی، منطقه‌ای که مدرسه در آن قرار گرفته است و همچنین مقطع تحصیلی که قصد تحصیل در آن را دارید، این مقدار می‌تواند متفاوت باشد. لازم به ذکر است که هزینه مدارس شبانه روزی به دلیل اسکان دانش‌آموزان خارجی، بیشتر از دیگر موارد است و هزینه اسکان نیز برای دانش‌آموزان محاسبه می‌شود. در صورت دریافت اقامت دائم، تحصیل در مدارس این کشور رایگان خواهد بود.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا

عده‌ای از افراد قصد دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور را دارند. این هزینه بسته به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و شهر دانشگاه، بسیار متغیر است و نمی‌توان برای آن مبلغ مشخصی را برای آن بیان کرد. در ادامه به برخی از رشته‌های پرطرفدار و شهریه حدودی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

  • رشته‌ های مهندسی: رشته‌ های مهندسی از رشته‌های پرطرفداری هستند که برای تحصیل در آن‌ها لازم است هزینه‌ای بین 7 تا 35 هزار دلار به طور سالانه پرداخت شود.
  • رشته‌ های پزشکی: رشته‌ های پزشکی نیز دارای شهریه بین 30 تا 120 هزار دلار کانادایی هستند که به طور سالیانه باید پرداخت شود.
  • رشته‌ های هنر: برای تحصیل در رشته‌ های هنر در دانشگاه‌های کانادا نیز، بسته به نوع دانشگاه و نوع رشته، باید بین 5 تا 20 هزار دلار کانادایی پرداخت شود.

هزینه روش‌ های مختلف مهاجرت به کانادا

در بخش‌ های گذشته با ارزان‌ ترین روش‌ های مهاجرت به کانادا آشنا شدیم، اما علاوه بر آن‌ها، روش‌ های مختلف دیگری نیز برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

مهاجرت به کانادا از طریق کار

کانادا کشوری پیشرفته و مدرن است که قدرت اقتصادی خود را مدیون منابع طبیعی و جذب نیروی انسانی متخصص است. از آن‌ جایی که بازار کانادا، بازاری با ثبات و پر رونق است، مهاجران بسیاری می‌توانند با کار کردن در این کشور، به کسب درآمد بالا برسند. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار، در صورت داشتن شرایط لازم، حدود 2 الی 3 هزار دلار است. برای مهاجرت کاری به کانادا باید ابتدا از طریق ارسال مدارک خود که شامل سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان و… است، امتیاز لازم برای ورود به مرحله بعد که شامل هزینه است را به دست آورید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌ گذاری می‌تواند با توجه به منطقه‌ ای که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارید، متفاوت باشد. برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کبک به 1200000 دلار کانادایی احتیاج دارید. البته برنامه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در کانادا وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به شرایط مالی خود هر یک را انتخاب کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

کارآفرینی از دیگر راه‌ های مهاجرت به کانادا است. برخی از افراد می‌توانند در برنامه‌ های کارآفرینی کانادا شرکت کنند و علم و تخصص خود را در یک عرصه شغلی به کار گیرند. از آن جایی که کارآفرینی باعث رونق کار و سرمایه‌ گذاری در کانادا می‌شود، اخذ اقامت به این روش نیز می‌تواند در نظر گرفته شود. از مزایایی که می‌توان برای این روش از مهاجرت به کانادا عنوان کرد، نیاز نداشتن به سرمایه‌ای خالص برای متقاضیان مهاجرت است. البته افرادی که قصد مهاجرت از طریق کارآفرینی به کانادا را دارند با دیگر مهاجرینی که قصد راه‌اندازی یک استارتاپ را دارند، وارد رقابت خواهند شد. مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی شامل مراحل زیر است:

  • پروسه ایجاد بیزینس
  • هزینه‌های راه‌اندازی اولیه
  • هزینه تحقیقات و استفاده از تکنولوژی
  • هزینه ارتقای بیزینس

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی بسته به حیطه‌ای که قصد ورود به آن را دارید، می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال هزینه ویزای استارت‌آپ در حیطه رستوران، تقریبا 300000 دلار کانادا است.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت از دیگر راه‌های مهاجرت به کانادا است که بر اساس نوع فعالیت و همچنین حوزه شغلی می‌تواند هزینه‌های متفاوتی داشته باشد. البته به طور کلی هزینه بالایی برای ثبت شرکت در کانادا مورد نیاز نیست، اما این میزان نیز از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت، شامل هزینه ثبت شرکت و هزینه سرمایه‌گذاری اولیه است.

مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

خوداشتغالی از دیگر راههای مهاجرت به کانادا برای افراد با سابقه کاری حداقل دو سال است. این ویزا دارای مزایای زیادی است که باعث شده است تا افراد زیادی به فکر مهاجرت به کانادا از این طریق بیفتند. یکی از مزایای این نوع مهاجرت، دریافت بلافاصله اقامت دائم در صورت پذیرش است. هنرمندان و ورزشکاران خود اشتغال نیز می‌توانند شامل این برنامه شوند.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ از دیگر راه‌های مهاجرت به کانادا است که به دریافت ویزای اسپانسری کانادا می‌انجامد. برای دریافت این نوع ویزا، لازم است تا هزینه‌های مرتبط با ارائه درخواست مهاجرت از این طریق پرداخت شود و فرد اسپانسر نیز دارای اقامت دائم و تمکن مالی باشد. ارائه درخواست برای مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ، دارای 1050 دلار کانادایی هزینه است. هزینه اسپانسرشیپ 75 دلار، هزینه فرآیند درخواست 475 دلار، هزینه دریافت حق اقامت دائم کانادا نیز 500 دلار است.

جاب آفر

قدم به قدم از مشاوره تا اقامت همراهتان هستیم 

سخن پایانی

کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیری است که از کشورهای مختلف اقدام به پذیرش مهاجر می‌کند. این امر باعث شده است تا افراد بسیاری به فکر مهاجرت به این کشور بیفتند. هر شخص با توجه به شرایط و توانایی‌هایی که دارد؛ می‌تواند برنامه‌های مهاجرتی مختلفی را بررسی کنند و کم‌هزینه‌ترین و مناسب‌ترین روش مهاجرت را انتخاب کنند. در صورتی که تجربه‌ای از مهاجرت به کانادا یا سوالی در این رابطه دارید، می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میلاد یوسفی
08 آگوست 2022

ساعات فعالیت دانش آرتا

یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح الی 6 بعد از ظهر آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
توجه داشته باشید موسسه در روزهای شنبه تعطیل می باشد.

×

 

به دانش آرتا خوش آمدید

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× WhatsApp